  • Data: 2012-01-19 13:33:49
    Temat: Re: Czy dziecko ma prawo do bezpłatnego leczenia?
    Od: "Nixe" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:jf93sn$3cj$1@inews.gazeta.pl...

    > Jeśli uważasz nie możesz wymagać od takiej przychodni prywatnej żeby
    > przyjęła dziecko za darmo (bo nie ma UMOWY z NFZ), to sama przyznajesz
    > że ZOZ (ten który ma umowę) udziela świadczeń na podstawie UMOWY. Nie
    > USTAWY.

    To może inaczej. Wg ustawy o oświacie (oględnie mówiąc) nauka w szkołach
    podstwowych jest bezpłatna.
    Czy to znaczy, że mogę posłać dziecko do szkoły prywatnej i żądać darmowej
    nauki? Nie. Ale mogę takiej darmowej nauki żądąć posyłając dziecko do szkoły
    publicznej.
    Tutaj jest podobnie.
    To chyba oczywiste, że ustawa obowiązuje te placówki, które mają podpisaną
    umowę z NFZ (niezależnie od szczegółowej treści tej umowy), a nie
    jakiekolwiek placówki medyczne.

    > A skąd Ci przyszło to do głowy?

    Ręce opadają :(

    > Ustawa reguluje komu PAŃSTWO ma zapewnić leczenie. Nie dany konkretny
    > usługodawca.

    A czymże jeśli nie "PAŃSTWEM" jest NFZ (bardzo oględnie mówiąc)
    "Narodowy Fundusz Zdrowia jest państwową jednostką organizacyjną
    posiadającej osobowość prawną. Działa na podstawie ustawy z dnia 27 sierpnia
    2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków
    publicznych"
    Idąc zatem dalej - usługodawca (placówka medyczna) podpisując umowę z NFZ
    siłą rzeczy akceptuje warunki postawione właśnie przez NFZ, czyli m.in.
    zgodne z treścią ustawy, ponieważ NFZ nie ma możliwości działania poza tą
    ustawą, a tym samym żadna ze stron nie ma możliwości modyfikowania tej umowy
    w całkowicie dowolny sposób. Ja naprawdę nie wiem, co w tym jest
    niezrozumiałego.

    > Ustawa nakłada na właścicieli nieruchomości obowiązek odśnieżania.

    Podobnie jak ustawa nakłada na NFZ określone obowiązki.
    Ergo - nie wolno mu zawrzeć umowy z usługodawcą, która łamałaby treści
    zawarte w tej ustawie.

    N.