    From: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy celnik ma prawo kontrolowac legalnosc oprogramowania?
    Date: Sun, 15 Aug 2004 07:53:16 +0800

    In article <s...@f...frob.nl>, Rafal Skoczylas wrote:
    > ma prawo oglądać oprogramowanie zainstalowane na dysku komputera pod kątem
    > legalności?
    > Próbowałem samodzielnie uzyskać odpowiedź z "Kodeksu celnego", ale
    > jako laik, jednoznacznej nie dostałem.
    > Moim skromnym zdaniem, takiego prawa nie ma.
    > Proszę osoby które wiedzą więcej na temat o potwierdzenie lub poprawienie
    > mnie jeżeli się mylę.

    Co do istoty pytania to nie wiem, ale też nie rozumiem co to ma w sumie za
    znaczenie. Celnik zdecydowanie ma prawo przeprowadzic kontrolę
    oprogramowania w związku z czynnościami celnymi, a jak zobaczy
    oprogramowanie co do legalnosci którego będzie miał wątpliwości to po
    prostu powiadomi policję. Równiez posrednio wydaje się że powinien miec do
    takiej kontroli prawo bo zwykle (w przypadku ogólnym) musi do potrzeb
    celnych znać wartość towaru i kraj nabycia/pochodzenia.

    --
    Marcin