  • Data: 2004-08-30 21:45:58
    Temat: Re: Czy celnik ma prawo kontrolowac legalnosc oprogramowania?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 18 Aug 2004, Marcin Debowski wrote:

> [...]
    >+ > Sugerujesz że jak policjant dowie się, że syn okradł matkę (albo na
    >+ > odwrót) - to *może* wszcząć postępowania ? Jakie ?
    >+
    >+ Nie, sugeruje że jego społecznym obowiązkiem (przynajmniej w moim
    >+ wyobrażeniu zachowań etycznych policjantów) jest powiadomić o tym matkę.
    >+
    >+ >>+ To moze i musi dotyczy tu nie kontroli a powiadomienia.
    >+ > Acha. Kogo i o czym ?
    >+
    >+ Potencjalnego zainteresowanego jeśli jego osoba nie budzi wątpliwosci.

    Zauważ że przyczepiłem się jak rzep po twoim tekście: "po prostu
    powiadomi policję".
    Nijak mi to nie pasuje do zeznań które teraz składasz ;) !

    >+ > Patrz wyżej - czy policjant może "wszcząć" cokolwiek w sprawie
    >+ > (lub przeciw - synowi złodziejowi) o kradzież ?
    >+
    >+ Wszcząć nie. Powiadomic zgaduje że tak. Wszczęcie nastapi na wniosek
    >+ poszkodowanego o ile sobie tego zażyczy.

    No to jak wyżej - pierwszy twój post zawierał wręcz przeciwne
    wskazania ! :)

    >+ > Zgadza się, to miałem na myśli. Z zastrzeżeniem że "to" nie musi
    >+ > być nigdzie "wyraźnie powiedziane" - chyba policjant "czynności"
    >+ > powinien opierać o to na co mu prawo POZWALA, a nie bazując na
    >+ > zasadzie "nie zabroniono to mogę" ?? O ile wiem nawet prawo do
    >+
    >+ Dlaczego? Wypowiadasz się o tym jakby to był jakiś czyn z założenia
    >+ niegodziwy, a ja widzę w fakcie powiadomienia Twórcy oprogramowania, że
    >+ ktoś łamie jego prawa czyn jak najbardziej pozytywny.

    Ależ... dlaczego wobec tego celnik ma zawiadamiać POLICJĘ ?
    Ewentualnie - dlaczego policja NIE PRZYJMIE zgłoszeń ściganych
    z oskarżenia prywatnego - a miałaby przyjąć zgłoszenie celnika ?

    >+ No ale przecież ja nie mówie o ściganiu.

    Dobrze. O czym celnik "powiadamia policjanta" ?

    >+ komercyjnego oprogramowania dla celów prywatnych. Oprogramowanie
    >+ w znaczeniu celnym to nie towar? Serio pytam - nie orientuję się :)

    Właśnie nie wiem, bo nie analizowałem i dlatego pytam :)
    Dla VAT - najwyraźniej jest "usługą" właśnie, nikt na ".podatki"
    nie wskazał żadnego wsparcia dla tezy że ew. "egzemplarz" mógłby
    być traktowany jak towar. A sprawa jest istotna - przy dostawie
    wewnątrzwspólnotowej miejsce opodatkowania towarów i usług jest
    różne ("idzie" do skarbu innego państwa :)).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)