  • Data: 2007-12-20 08:19:58
    Temat: Re: Czy bankowi należy się prowizja od nieudzielonego kredytu
    Od: i...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    Zwracam również uwagę że w rozmowie (żądając wpłaty) ani razu nie
    odniosła się do regulaminów/tabel opłat.

    Powoływała się jedynie na fakt że kwota kredytu przekracza 80 tys. zł,
    w związku z czym nie stosuje się w tym przypadku przepisów o kredycie
    konsumenckim i bank, pomimo że umowa nie doszła do skutku ma prawo
    zażądać prowizji.

    Nie znam się na prawie bankowym więc nie wiem jakie paragrafy miała na
    myśli i jakie są tego konsekwencje.

    >A po czymś takim jak ryzyko gospodarcze słyszałeś? Gdyby każdy z moich
    >potencjalnych klientów z którymi przeprowadzam rozmowy niekończące się
    >podpisaniem umowy, przygotowuję oferty itp. miał mi płacić za te rozmowy i
    >oferty to byłbym bogatym człowiekiem

    Bank powinien wiedzieć, będąc profesjonalnym uczestnikiem w obrocie
    gospodarczym, że istnieją zdarzenia losowe, na które konsument nie ma
    wpływu i że w związku z tym ma prawo zrezygnować z transakcji na
    skutek okoliczności, których przy
    zachowaniu jak najbardziej należytej staranności nie mógł przewidzieć.

    I.S.