  • Data: 2008-06-23 00:32:32
    Temat: Re: Czy 12-to tygodniowy plemnik to już człowiek?
    Od: Arek <a...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik argothiel napisał:
    > *Jeśli* np. seks z osobą nieletnią nie jest czynem zabronionym, gdy
    > jest popełniany przez osobę poniżej siedemnastego roku życia, to co nim
    > jest? *Jeśli* wszystkie czyny opisane w kodeksie karnym są czynami
    > zabronionymi tylko, gdy są popełniane przez osoby powyżej siedemnastego
    > roku życia, to co oznacza rozróżnienie w artykule 10?
    > To jest oczywiście pytanie do Arka.

    Raczej do domorosłych prawników na tej grupie, którzy jak się okazuje
    nawet nie wiedzą co to jest czyn zabroniony. :)
    Ale koniec języka za przewodnika - szczególnie zasięgnięty u osoby,
    która się zna :)
    I UWAGA !:
    Czyn zabroniony to czyn bezprawny obwarowany sankcją karną.

    I wszystko się wyjaśniło.
    No chyba, że ktoś mi tu zacznie teraz wmawiać, że seks 14 latków jest
    obwarowany sankcją karną ??

    Co do Twojego pytania - "czyn zabroniony" jest pojęciem prawnym
    związanym ściśle z kodeksem karnym i
    Mówienie, że 12 latek, który - załóżmy - zabił człowieka popełnił czyn
    zabroniony jest więc pewnym błędem.
    Już bardziej zbrodnia czy przestępstwo są językowo poprawne, choć
    przecież nie można 12 latkowi przypisać - wg kodeksu - zbrodni lub
    przestępstwa.

    No ale tak to jest jak się próbuje mieszać pojęcia powiedzmy branżowe z
    pospolitymi by osiągać swoje cele. :(

    Teraz ja Ciebie zapytam - czy seks 14 latków jest przestępstwem...
    ups... jest czymś z ciemnej strony mocy ?

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com