  • Data: 2008-06-24 23:17:44
    Temat: Re: Czy 12-to tygodniowy plemnik to już człowiek?
    Od: Arek <a...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik argothiel napisał:
    > Ale dobrze rozumuję, że skoro w artykule 10 jest "(...) kto popełnia
    > czyn zabroniony po ukończeniu 17 lat", to znaczy, że czyn zabroniony
    > można też popełnić przed ukończeniem 17 lat?

    Można, w niektórych przypadkach młodsi też odpowiadają.

    > I jeszcze jedno pytanie mi przyszło do głowy podczas przeglądania
    > paragrafu 2. tego artykułu, o którym wspomniałeś. Jak można stwierdzić,
    > czy 15-latek popełnił czyn zabroniony (i można go ukarać), skoro czyn
    > zabroniony to jest taki, za który można ukarać? Nie widzę wyjścia z
    > takiego "zapętlenia się" definicji.

    Proste - najpierw się sprawdza wiek, potem czy czyn popełniony przez
    osobę w tym wieku jest karalny - jeśli tak to 15 latek popełnił czyn
    zabroniony. Pojęcie to używane jest po to by nie pisać "przestępstwo"

    > A to już jest raczej pytanie na pl.sci.filozofia albo coś w tym stylu.

    A właśnie, że nie. Bo prawo nie jest oderwane od rzeczywistości.

    > W tej chwili chodzi mi o uwarunkowania prawne.

    Właśnie o to chodzi, że art. 200. powstał w celu OCHRONY przed
    WYKORZYSTANIEM nieletniego przez DOROSŁEGO, a nie dlatego, że seks 14
    latków sam w sobie jest zabroniony, niedozwolony czy też w jakikolwiek
    sposób "be".

    A pojawiają się cwaniacy, co chcą go przekręcić na to, że seks 14 latków
    to "czyn zabroniony".

    pozdrawiam
    Arek

    --