  • Data: 2008-06-23 13:31:31
    Temat: Re: Czy 12-to tygodniowy plemnik to już człowiek?
    Od: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Arek wrote:

    > Raczej do domorosłych prawników na tej grupie, którzy jak się okazuje
    > nawet nie wiedzą co to jest czyn zabroniony. :)

    Dziękuję za odpowiedź! Ich zdanie już znam, dlatego pytam Ciebie.

    > Ale koniec języka za przewodnika - szczególnie zasięgnięty u osoby,
    > która się zna :)
    > I UWAGA !:
    > Czyn zabroniony to czyn bezprawny obwarowany sankcją karną.

    Mogę prosić o źródło tej definicji? W art. 115 jest tylko "zachowanie
    o znamionach określonych w ustawie karnej".

    > Już bardziej zbrodnia czy przestępstwo są językowo poprawne, choć
    > przecież nie można 12 latkowi przypisać - wg kodeksu - zbrodni lub
    > przestępstwa.

    Chciałbym jeszcze o dwie rzeczy zapytać. Artykuł 10 dzieli ludzi na
    popełniających czyn zabroniony przed ukończeniem 17 lat
    (nieodpowiadających karnie) i na osoby popełniające czyn zabroniony po
    ukończeniu 17 lat (odpowiadające karnie). Zgadza się?

    Jakie są zatem czyny zabronione popełniane przez osoby przed
    ukończeniem 17 lat?

    > Teraz ja Ciebie zapytam - czy seks 14 latków jest przestępstwem...
    > ups... jest czymś z ciemnej strony mocy ?

    To właśnie mam nadzieję wyjaśnić z Twoją pomocą. :)

    > pozdrawiam
    > Arek

    Pozdrawiam, argothiel