  • Data: 2008-06-24 11:42:53
    Temat: Re: Czy 12-to tygodniowy plemnik to już człowiek?
    Od: "Padre" <s...@e...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Arek" <a...@e...net> napisał ...

    > Ponoć jest to w książkach do nauki podstaw prawa :)

    W których książkach jest inna definicja, niż w ustawie? :-D

    > Jakieś tam są.
    > Choć rozumiem, że w Twoim pytaniu chodzi Ci o coś innego, więc - z
    > zastrzeżeniem to co napisałem wyżej - nie ma takich czynów zabronionych
    > ponieważ jest to termin specjalistyczny oznaczający czyn obwarowany
    > odpowiedzialnością karną.

    Ale mącisz. Czyn zabroniony to termin ustawowy, zdefiniowany w KK.
    W definicji nie ma nic o odpowiedzialności karnej.

    > Ja przecież mówię, że nie jest.
    > Pytam się Ciebie - czy uważasz, że seks 14 latków jest czynem
    > niedopuszczalnym? Niedozwolonym?
    > Albo inaczej - jeśli nie jest to czy powinno to być uznawane za
    > niedopuszczalne, zakazane, przestępstwo, zbrodnię ?

    Nie ważne, kto co uważa. Uznawane może być nawet za cud mniemany.
    Ale prawnie jest to czyn zabroniony, a to jest było warunkiem legalności aborcji.
    Reszta to mącenie tematu.

    Sławomir Pacha