    From: Jacek_P <L...@c...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co grozi za nieplacenie pracownikowi za prace?
    Date: Sat, 6 Feb 2010 22:55:48 +0000 (UTC)

    pmlb napisal:
    > Mozna powiedziec, ze sankcjie wobec polski byly juz przygotowane i Regan sie
    > SW nie spodziewal. Ale wycofac sie juz nie mogl.

    Spodziewal sie. Byl powiadomiony przez wlasne sluzby, ktore to uzyskaly
    m.in. od Kuklinskiego. Nic nie przekazano Solidarnosci i wystawiono
    ja na odstrzal. Nieomal jak szyitow w czasie pierwszej wojny w Zatoce.
    Straty dopuszczalne.

    > Mozliwe, ale macie te same mity IPN-owskie wiec latwo was odruznic nie
    > jest:)

    Klamstwo powtorzone tysiac razy staje sie prawda, w obiegu spolecznym
    Propaganda IPN-u jest godna nastepczynia propagandy Szczepanskiego,
    a wystapienia co bardziej agresywnych aktywistow do zludzenia przypominaja
    mi Albina Siwaka - najtwardszy beton PZPR-u.

    > drogie, ale za to w Poslce praktycznie kazdy mial mieszkanie, kazdy mial

    Eee, tu sie troche zagalopowales. Kazdy mieszkal, a nie kazdy mial mieszkanie.
    To dosc istotna roznica. W szczegolnosci norma bylo, zreszta jak dzis, mieszkanie
    katem u rodzicow i najpierw kilkunastoletnie a potem dluzsze oczekiwanie na
    mieszkanie.
    Pozytyw: nikomu w zasadzie nie grozila eksmisja za dlugi. Obecnie mozesz
    mieszkanie miec duzo wczesniej do dyspozycji, ale z kredytowym mieczem
    Damoklesa nad szyja. I z przyplaszczonym pelzaniem w robocie w stylu
    'keep your head low', aby tylko miec biezace wplywy na splate biezacych rat.

    > zagwaranbtowana sluzbe zdrowia na niezlym poziomie duzo wyzszym niz dzis

    Powszechniejszy dostep na nizszym poziomie. Medycyna dosc mocno sie
    rozwinela, a dostep sie zawezil.

    > (wowczas ludzi nie wywalno ze szpitala bo nie ma kasy)

    Dzis tez jeszcze nikogo nie wywalaja, wiec tu jedziesz ostro po bandzie
    i bez podstaw.

    > mieli szkoly za darmo.

    Dzis tez masz. Nikt nie kaze ci isc do platnej.

    > Transport publiczny byl tak tani, ze jazda samochodem byla i tak
    > nieoplacalna...

    Ehm, nie byl tani. Byl dotowany. TANSTAAFL.

    > z Zakopanego do gdyni pociag kosztowal rownowartosc kilku bulek:)
    > Zreszta to byl inny system,. nastwiony na czlowieka a nie na profit.

    Ehm, nie siej propagandy. To byl system nastawiony na utrzymanie wladzy
    przy pomocy zaspokojenia PODSTAWOWYCH potrzeb. Podstawowych. Inne byly
    kompletnie pomijane. Technika jest bardzo prosta: zabierz ludziom 95%
    zarobkow, daj im tanie zarcie i tanie mieszkania. Reszta w relacji do
    pozostalej 5% wartosci zarobkow stanie sie horrendalnie, dwudziestokrotnie
    bardziej, droga. I tak wlasnie funkcjonowal PRL. A na dotowanie zarcia
    i mieszkan szla niewielka na poczatku czesc zagarnianych zarobkow. Reszta
    dotowala przemysl ciezki. Moze mam przypomniec oslawiona wypowiedz Gomulki:

    Co prawda ceny zywnosci wzrosly, ale stanialy lokomotywy i podkady kolejowe,
    wiec statystycznie jest coraz taniej.

    Obecnie propaganda zaczyna coraz bardziej zblizac sie do wzorca gomulkowskiego,
    poprzez nachalne lansowanie nielicznych obnizek oraz ustawiczne manipulowanie
    przy metodzie obliczania wskaznika inflacji.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek