    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Cholerny Paszport
    Date: Fri, 12 Aug 2005 00:13:18 -0500

    fabio wrote:

    > I tu rodza sie moje pytania - czy sa jeszcze Waszym zdaniem jakies
    > szanse na wydanie paszportu do najblizszego piatku (19/08)?
    Marne.
    Zależy od dobrej woli pani w okienku. Musi cię bardzo polubić.

    Gdzie takie
    > wnioski paszportowe wedruja z urzedu wojewodzkiego?

    Do Warszawy gdzie są drukowane i wracają do UW.

    > Moglbym im zaplacic,
    > zeby to przeslali kurierem zamiast poczta.
    Nie możesz, bo wszystko idzie ściśle określoną drogą.
    Możesz jedynie błagać panią, aby wysłała to dziś, a nie jutro.

    > Czy mozna ewentualnie taki
    > paszport odebrac gdzies bezposrednio w Warszawie zamiast fatygowac sie
    > do urzedu wojewodzkiego w miejscu stalego zameldowania?
    Normlanie nie.
    Czy mają jakiś super przepisy tego nie wiem, Może coś się da załatwić
    inaczej.

    > Czy jest jakas
    > szansa, aby napisac podanie do intytucji, ktora faktycznie centralnie
    > drukuje te paszporty z prosba o przyspieszenie?
    Jeśli już to tylko przez UW.

    Jeszcze ci zaproponuję inne rozwiązanie.
    Wsiadać jutro w samochód jechać do niemiec, albo do pragi i udawać
    durnia, że tam mieszkasz.
    Jest możliwośś wystawienia w polskim konsulacie rocznego paszportu
    tymczasowego, ważnego rok. Kiedyś taki paszport nazywał się konsularny.
    Nie drukuje się go w Warszawie tylko wystawia na miejscu.
    Normalna prcedura 6 tygodni, przyśpieszona 3, a może jak pójdziesz z
    bombonierką to i w jeden dzień załatwią.
    Uzasadnij to, że mieszkasz za granicą i teraz firma cię wysyła
    niespdziewanie poza Unię.
    Czy konsulaty na terenie EU muszą mieć możliwość wystawiania paszportów
    dla obywateli polskich nie mieszkających w Polsce.
    Normalnie idzie to przez Warszawę, tak samo jak w Polsce, ale oni
    jeszcze właśnie mają możliwość wystawienia paszportu tymczasowego.