eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoChciałem złożyć serdeczne gratulacje i podziękowania łowcom haków › Re: Chciałem złożyć serdeczne gratulacje i podziękowania łowcom haków
  • Data: 2008-06-09 22:31:55
    Temat: Re: Chciałem złożyć serdeczne gratulacje i podziękowania łowcom haków
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik pisze:
    > Ale tak jest. Zajrzyj do kpk. Dowody zatrzymujesz na długo przed
    > podjęciem decyzji o przedstawienia zarzutu. Ba, istnieją sytuacje, gdy
    > dowody się zabezpiecza jeszcze przed podjęciem decyzji o wszczęciu
    > postępowania.

    Oj, Robercie, Robercie! Widzę, że prezentujesz stary dobry nurt "robimy
    tak, bo tak było zawsze". Wskaż mi, proszę gdzie wspomniałem o
    postawieniu zarzutów (a nie zatrzymaniu dowodów!) przed myśleniem.

    Choćbyś nie wiem jak zaklinał rzeczywistość to nie zaprzeczysz, że wiele
    postępowań jest prowadzona na zasadzie "najpierw zatrzymujemy wszystko
    co się da i nie ucieka, a potem pomyślimy".

    > Ja rozumiem, że generalną ideą Twojego postępowania jest
    > dokopanie organom ścigania

    Eee, nie lubię kopać upośledzonych... przez los i system. Jednak
    zniszczenie tabu związanego z kilkoma sferami polskiego życia
    publicznego się przyda.

    > Organa ścigania również się mylą, ale czasem te pomyłki nie
    > są wynikiem czyjejkolwiek złej woli czy choćby niekompetencji, a po
    > prostu wynikają ze zbiegu okoliczności czy niedoskonałości polskiego prawa.

    No to tak szczerze:
    - czemu tak często się mylą?
    - jeśli się mylą na niekorzyść podejrzanego i/lub oskarżonego to czemu
    on ponosi tego koszty?
    - jeśli się mylą na korzyść podejrzanego i/lub oskarżonego to czemu
    najczęściej okazuje się, że to szwagier znajomego?

    Rozumiem, że zagadnienie trudne, więc podpowiem: wiele sfer polskiego
    życia publicznego oparta jest wciąż na niekompetencji, iluzoryczej
    odpowiedzialności i nepotyźmie.

    --
    pzdr, Rzecznik Prokurwatury Krajowej
    Nie ma ludzi niewinnych, są tylko źle przetrzepani.