    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <5fccca6b$0$551$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5fcd0ffc$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5fce543a$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5fcf6ae8$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5fcfae68$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <gufweofmg9tl$.19i0ju0vu8q98.dlg@40tude.net>
    <5fd0c075$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: COVID podejrzany o zakażenie traktowany jak zakażony
    Date: Wed, 9 Dec 2020 13:33:50 +0100

    dyskusyjnych:5fd0c075$0$518$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 09.12.2020 o 11:45, Olin pisze:

    >Być może jest, jak sugerujesz, ale ja mam inne przemyślenia. Wydłuża
    >się
    >czas udzielenia profesjonalnej pomocy medycznej, a na wszelkich
    >szkoleniach podkreśla się, że to ma krytyczne znaczenie. Bo jak nie
    >ma
    >karetki do zawałowca, to i do ofiary wypadku. Cóż z tego, że na
    >miejsce
    >przybędzie zastęp strażaków, jak potem ofiara bedzie się "mrozić"
    >czekając na karetkę?

    Strazacy reanimacje powinni umiec zrobic, pytanie, czy ci z karetki
    robia lepiej.

    Mozesz miec racje ... trzeba bedzie poczekac na roczny raport, ciekawe
    jak bedzie wygladac smiertelnosc wsrod pieszych.
    Pieszemu raczej strazacy nie pomoga, choc z braku fachowej pomocy
    dobrzy i strazacy - tylko czy dojada wystarczajaco szybko, aby
    reanimowac na miejscu ... bo jak serce bije, to pacjent powinien chyba
    godzine przezyc ...

> [...]
    >przyczyn tragedii za podstawowe uznano dwie:

    >- błędy w zaprojektowaniu budynku (brak wyjść awaryjnych);
    >- niewłaściwie prowadzoną akcję ratowniczą.

    >Pierwszy aspekt wynikał z faktu, że działka, na której budynek miał
    >powstać była mała. Przy założeniu przeznaczenia dla 1.700 widzów z
    >konieczności niewiele miejsca pozostawało na ciągi komunikacyjne.

    >Drugi aspekt wynikał z faktu, że nie było wyspecjalizowanych służb do
    >niesienia nagłej pomocy. Strażacy powynosili rannych na ulicę i tam
    >kobiety w sukniach i panowie we frakach - częściowo nadpaleni - na

    ale zmarli od mrozu, od zatrucia dymem, od oparzen ?

    >Austro-Węgry miały taki system pomocy, że
    >przybył jeden lekarz "rejonowy".

    Lekarzy chyba w ogole bylo malo, ale w Wiedniu to pewnie i tak
    stosunkowo duzo.

    >Dowiedziawszy się o tragedii - a nie
    >było radia, telewizji i internetu - pospieszyli jeszcze różni
    >przypadkowi lekarze - ochotnicy.

    Telefony chyba juz zaczely byc, dzwony koscielne byly, a pozar ... byc
    moze widac bylo z daleka.

> [...]
    >Rettungsgesellschaft,
    >czyli Ochotnicze Towarzystwo Ratunkowe. Skoro już piszemy, to drugie
    >na
    >świecie powstało w Polsce, w Krakowie w 1891 roku w budynku Straży
    >Ogniowej przy obecnej Westerplatte, a wówczas Kolejowej. Gdy kilka
    >lat
    >później w odległym o blisko 100 km Nowym Sączu doszło do pożaru
    >miasta -
    >spaliło się w zasadzie całe centrum, a w wyniku ran zmarł ówczesny
    >Prezydent Miasta, to 12 ratowników z Krakowa na koniach pospieszyło z

    Ale 100 km konno to chyba caly dzien ...

    Na pewno na jakies wypadki pomoglo.

    J.