  • Data: 2020-11-30 13:41:11
    Temat: Re: COVID podejrzany o zakażenie traktowany jak zakażony
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:5fc4db04$0$499$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 2020-11-30 o 12:32, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomości grup W dniu 2020-11-30 o
    > 09:28, A. Filip pisze:
    > [...]

    >Pomijając już to, że nie da się wszystkich ludzi zamknąć na 3
    >miesiące w domu tak, aby nikt nikomu wirusa nie przekazał, to nawet
    >zakładając taką fikcję (utopię),

    Zakladajac, ze domownicy nie beda zachowywac dystansu, to jeden
    powinien zarazic reszte w tydzien-dwa, a po kolejnych 2 tyg zostali by
    sami zdrowi.
    1 miesiac ... utopia ?

    >to co najwyżej cofnęlibyśmy się do etapu z początku marca 2020, kiedy
    >nie było u nas ani jednego zakażenia - w końcu pojawiłby się z
    >zewnątrz pacjent zero, i cały koronazajob zacząłby się od nowa.

    Dokladnie.

    Chyba, zeby tak wszystkich przyjezdnych zamykac na kwarantanne i/lub
    testowac :-)

    >Czytałem jak sobie poradzono z wirusem w niektórych krajach
    >azjatyckich. Było to możliwe przy połączeniu dużych barier
    >geograficznych (np. wyspa Tajwan) z niemożliwymi na skalę europejską
    >ograniczeniu wolności (zamykanie w całych miastach ludzi w domach).

    To chyba w Chinach kontynentalnych, w Wuhan.
    No i np w Hiszpanii ...

    Ale taka Korea testowala wszystkich przyjezdnych ... plus masowe testy
    obywateli.
    Japonia testowala malo, a wyniki jakby podobne.
    W obu krajach byl zwyczaj noszenia maseczek przez przeziebionych ...

    >W naszej europejskiej cywilizacji nie mamy innego wyjścia, jak po
    >prostu pandemię przejść. Nie można ludziom zabraniać żyć i pracować,
    >powinno się co najwyżej umożliwiać grupom zagrożonym (emeryci, chorzy
    >na choroby współistniejące) otrzymywanie wszelkiej pomocy, która
    >umożliwi im jak najrzadsze wychodzenie z domu, ale na zasadach
    >chrześcijańskiej pomocy, a nie komunistycznego zamordyzmu.

    Hiszpania, Francja, Anglia, niektore stany USA ...

    >Jednocześnie zdrowi i młodzi powinni jak najwięcej eksponować się na
    >wirusa, aby zdobyć odporność stadną

    Pod warunkiem ze respiratorow starczy. Wiec tak lepiej kontrolowac te
    ekspozycje.
    No i ... kto bedzie donosil zywnosc emerytom ?

    >(dygresja: jeśli odporności stadnej nie ma, to tym bardziej jesteśmy
    >w czarnej dupie, bo wówczas szczepionka też nie będzie działać,
    >wówczas tym bardziej nie ma sensu zamykanie ludzi w domach, bo
    >wówczas nie mamy nawet na co w nich czekać).

    jakos tak 99% czy wiecej nie umiera, wiec odpornosc jest ... co
    najwyzej moze sie okazac, ze nietrwala ... wtedy trzeba dopasowac
    szybkosc zarazania staruszkow do bazy szpitalnej :-)

    J.