    From: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Była małżonka a moje mieszkanie
    Date: Wed, 25 Oct 2006 14:53:29 -0500

    redfoxred wrote:

    > Tak dla porządku,
    > najpierw by rozwód,
    > Była żona została z synem, który był wtedy małoletni
    > była żona opłacała czynsz i telefon

    Stop. Złośliwy będę. Była żona jest dla ciebie osobą obcą. Opłacanie
    przez nią czynszu i telefonu jest dla ciebie dochodem. Zapłaciłem
    podatek od tego w US?

    > Obecnie przestała płacić należności za mieszkanie
    Nigdy nie miała takiego obowiązku.
    Mogłeś jej wyznaczyć czynsz.

    > Wiadomo, że rachunki są na mnie i to oczywiste, że ja powinienem to
    > opłacać
    > , ale to ona w tym mieszkaniu mieszka i ja nie pobieram od niej
    > żadnych opłat za zamieszkiwanie.

    No to może powinieneś zacząć.

    > Była żona kupiła sobie mieszkanie, ale nie wyprowadza się z mojego.
    > O jakim lokalu zastępczym piszesz, faktycznie byłą żona jest w
    > charakterze najemcy, mieszkanie jest moją własnością i co jeżeli
    > chce ją wyrzucić z tego mieszkania, to chyba nie muszę przydzielać
    > jeje mieszkania to byłby absurd

    Jeżeli chcesz ją wyrzucić z mieszkania to można to zrobić tylko sądownie
    poprzez eksmisję, jeśli nie chce tego zrobić dobrowolnie.
    Nie ma eksmisji na bruk. Gmina nie ma lokali zastępczych, więc komornik
    będzie z eksmisją czekał aż ktoś mu wskaże gdzie ma ją eksmitować.
    W twoim przypadku ponieważ żona ma mieszkanie, więc sąd orzeknie
    eksmisję do jej mieszkania, a komornik to wykona bez problemu.
    Jak się sama nie wyniesie, to po prostu wejdzie i wyniesie jej rzeczy.

    > Syn chce zostać sam i zamieszkać z kolegami i opłacać wspólnie
    > czynsz.

    No to w tej chwili tylko do sądu wam pozostało.