  • Data: 2006-03-27 15:50:48
    Temat: Re: Bitwa o dom /bezradność policji !
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wojtaszek [###v...@i...pl.###] napisał:

    > Zaraz, chyba samo wezwanie Policji jest już zgłoszeniem
    przestępstwa.

    Ależ tak. Z tym, że moją dezaprobatę wywołuje to, co było zanim ją
    powiadomiono. Bo dobrze się stało, że ktoś wreszcie zrozumiał, że
    najazd przy użyciu ochroniarzy nie jest właściwą metodą rozwiązania
    tego sporu. Szkoda, ze tak późno.

    > Teraz należy wyegzekwować odpowiednie czynności od Komendanta.

    A czemuż to od Komendanta? Policja nie jest od rozstrzygania sporów
    prawnych. Teraz, to trzeba wszcząć w tej sprawie prawem przewidziane
    postępowanie i ustalić, czy faktycznie doszło do popełnienia
    przestępstwa. Gdy się okaże, że doszło, to prokurator lub sąd wydadzą
    stosowne zarządzenia i policja albo komornik je wykona. W całym tym
    zamieszaniu nie ma miejsca nigdzie dla Komendanta, który nie jest
    organem uprawnionym do rozstrzygnięcia, komu się ów dom należy.

    > Dla mnie sprawa jest ewidentna. Gość który zajmuje czyjeś mieszkanie
    bez żadnej
    > umowy, ma jeszcze mniejsze prawa niż wykonawca z umową. Dlatego
    > powoływanie się przez niego na zabezpieczanie lokalu zgodnie z
    prawem
    > budowlanym jest już naciąganiem i Policja powinna natychmiast
    reagować.

    Ta sprawa wcale nie jest taka ewidentna, jaką ją przedstawia
    telewizja. Ewidentna, to by była, jakby chłop się włamał do tego domu.
    Ale ktoś go tam wpuścił z dobrej woli.