eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoBilet czasowy i punktualnoscRe: Bilet czasowy i punktualnosc
  • Data: 2010-01-20 08:55:20
    Temat: Re: Bilet czasowy i punktualnosc
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Liwiusz pisze:
    > Tomasz Kaczanowski pisze:
    >> Liwiusz pisze:
    >>> Tomasz Kaczanowski pisze:
    >>>
    >>>
    >>>> Jest mowa o możliwych opóźnieniach (do 3-4 minut w zależności od
    >>>> miasta)
    >>>
    >>> Pokaż taki zapis.
    >>>
    >>
    >> Wystarczy zobaczyć każdy rozkład jazdy, który można traktować jak
    >> ofertę handlową, masz tam często - spotkałem się z tym niejednokrotnie
    >> zapis, że rozkład przewiduje opóźnienia do 4 minut. Przykład z Łodzi:
    >> http://www.mpk.lodz.pl/rozklady/ramka.jsp?l=70i7&p=7
    0i7t001.htm&k=1&t=autobusy_p&lineId=43&timetableId=1
    486&stopNumber=3195&date=2010-01-20-09:32:14
    >
    >
    > Nie traktowałbym tego jako oferty, a zwłaszcza godzin z taką
    > tolerancją. Opóźnienia nie wynikają nigdy ze złej woli przewoźnika, czy
    > kierowcy, a zazwyczaj z powodów zewnętrznych, tym samym nie może on
    > *zagwarantować*, że dojedzie na czas.
    >
    >
    >> Czyli to co masz zapewnione, że (przynajmniej w teorii - bo od czasu,
    >> gdy rządzić zaczął odwołany pRezydent, to sie znacznie pogorszyło)
    >> masz zagwarantowane o określonym czasie kursy niskopodłogowych
    >> pojazdów, oraz tolerancja opóźnienia do 4 minut.
    >
    >
    > Nikt nikomu niczego nie gwarantuje, nawet w teorii. Tolerancja oznacza
    > o ile minut autobus może się spóźnić, aby był uznany za przybyty w
    > terminie. Regulamin nie obiecuje, że wszystkie autobusy będą jeździć
    > punktualnie.

    Wyciąg z przepisów porządkowych:

    Rozdział I - Postanowienia ogólne

    § 1.

    Pasażer ma prawo:
    (...)
    * Do godziwych i bezpiecznych warunków podróżowania zgodnie z rozkładem
    jazdy.
    * Do uzyskiwania odpowiedzi na wszystkie zadane pytania i uwagi.
    (...)
    * Do otrzymywania zadośćuczynienia strat poniesionych wskutek
    zaniedbania przewoźnika.

    Rozdział III- Umowa przewozu

    § 6.

    1. Umowę przewozu Pasażer zawiera przez nabycie biletu okresowego na
    przejazd, a korzystający z biletu kasowanego zawiera umowę na przejazd z
    chwilą zajęcia miejsca w środku transportowym. Bilet należy kasować
    bezzwłocznie po wejściu do pojazdu.
    2. Bilet jest dokumentem poświadczającym:
    2.1. zawarcie umowy z Przewoźnikiem,
    2.2. wniesienie opłaty za przewóz.


    DZIAŁ II
    Przepisy dotyczące przewozu osób, zwierząt i rzeczy

    Rozdział I - Przewóz osób

    § 10.

    1. Obowiązki Przewoźnika
    1. Przewoźnik jest zobowiązany do:
    1.1. przestrzegania przepisów ustawy Prawo o ruchu drogowym,
    1.2. punktualnych przyjazdów i odjazdów z przystanków - za punktualny
    uważa się taki kurs, którego czas przejazdu, przez określone w
    rozkładzie jazdy przystanki, jest zdefiniowany przez Organizatora
    przewozów w umowach z przewoźnikami.


    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1