    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Biegły z łodzi
    <uqdjlm$ef1$5$Shrek@news.chmurka.net> <EHzyN.112189$c1y8.1698@fx15.ams1>
    <uqetm7$smq$2$Shrek@news.chmurka.net> <uNDyN.17333$Fr1.15811@fx11.ams1>
    <uqg783$tm5$4$Shrek@news.chmurka.net> <s2TyN.24351$wDMd.19528@fx07.ams1>
    <uqhi7k$91v$1$Shrek@news.chmurka.net> <epZyN.17744$idBb.597@fx08.ams1>
    <uqipr3$qbc$2$Shrek@news.chmurka.net> <lGxzN.16064$ps1.4911@fx12.ams1>
    <uqmr8i$85f$1$Shrek@news.chmurka.net> <8mYzN.23533$bIG8.15344@fx04.ams1>
    <uqpnni$f5e$1$Shrek@news.chmurka.net> <MVdAN.149683$7uxe.95441@fx09.ams1>
    <uqs9ho$6v0$1$Shrek@news.chmurka.net> <JXyAN.62614$Erzc.31582@fx05.ams1>
    <uquojf$kcq$1$Shrek@news.chmurka.net> <OrDAN.71591$hq1.51108@fx13.ams1>
    <uqvtp4$99p$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <uqvu59$99o$1$Shrek@news.chmurka.net>
    Date: Tue, 20 Feb 2024 00:46:53 GMT

    On 2024-02-19, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > BTW - tu masz drugie: Drugi z oskarżonych nawet nie zadał żadnego ciosu.
    > I w sumie obrońca miał rację - jak można udowodnić że działali w
    > porozumieniu skoro akcja była raczej spontaniczna, jeden policjanta
    > przytrzmał a drugi zapewne bez porozumienia w tym temacie z pierwszym
    > zadał kilka ciosów nożem. Drugi dostał 15 lat... Nie był kulosnem
    > którego broniłby prokurator.
    >
    > https://www.newsweek.pl/polska/25-i-15-lat-wiezienia
    -dla-mordercow-andrzeja-struja-sprawiedliwy-wyrok/b5
    tz9qp

    Ponownie przypadek o zupełnie innych warunkach brzegowych. Podduszanie i
    rażenie tasserem normalnie nie zabija. Zresztą ZCP nie oprotestowałeś
    mojego stwierdzenia, że kulsony Stachowiaka zabic nie chciały.

    Nikt nie uwierzy, ze zadając ciosy nożem (a pewnie nie było to robienie
    sznyt po rękach), nie chce się kogoś zabić, albo przynajmniej się z tym
    nie liczy. Nikt nie zakwestionuje, że zadawanie ciosów nożem zabija.
    Można się zastanawiać czy ten, który przytrzymywał wiedział co się
    dzieje, ale pewnie trzymał go do końca widząc jak tamten go dźga. To już
    MZ wystarczy. A pewnie były i inne okoliczności powiekszające winę (np.
    mógł się spodziewac, że jego kumpel tak się zachowa).

    --
    Marcin