  • Data: 2013-05-07 08:20:52
    Temat: Re: Biegli
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale ma to oddać wyrokiem sądu karnego skazującego za kradzież? Czy muszę
    > mu zakładać osobną sprawę cywilną o zwrot

    Obie sytuacje są możliwe - w wyroku karnym (tzw. powództwo adhezyjne)
    lub w odrębnej sprawie cywilnej.

    > i jak nie ma z czego oddać, bo
    > kasę wydał/ukrył, to mam przewalone?

    No tak, przecież to oczywiste. Sam pisałeś że tak ma być "a jak nie
    wystarcza, to traktować to jako kredyt" - przecież nikt za niego tego
    zwracać nie będzie.

    > Ciąży to na nim do końca życia, póki nie odda?

    Odpowiednio wszczynane postępowania komornicze nie dopuszczą do
    przedawnienia do końca jego życia. Potem dług wchodzi w skład spadku.

    --
    Liwiusz