  • Data: 2021-03-05 19:16:06
    Temat: Re: Bandycki napad straży miejskiej.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:604261a6$0$31100$6...@n...neostrad
    a.pl...
    W dniu 05.03.2021 o 17:01, J.F. pisze:

    >Znasz kogokolwiek, kto został potraktowany ŚPB za brak dowodu
    >osobistego?

    Ten film spod sklepu ...

    >Ale masz obowiązek podać swoje dane i poczekać, jak się je
    >zweryfikuje. Dlatego noszenie dowodu osobistego, bądź innego
    >dokumentu
    >wiele w życiu ułatwia.

    Ale obowiazku nie ma, wiec to juz problem policji, zeby sobie
    zorganizowala jakis sposob szybkiej weryfikacji :-P

    >Ono zawsze jest zgodne z prawem.

    No nie
    "1. Policjanci wykonując czynności, o których mowa w art. 14, mają
    prawo:"

    A nie tak zawsze.

    >W ostateczności osoba odmawiająca
    >podania personaliów odmową to legalizuje, bo odmowa sama w sobie jest
    >wykroczeniem, a sprawcę wykroczenia już spokojnie można legitymować.

    hm ... a jesli proba legitymowania byla bezprawna ?

    >Wiem. Trochę upraszczam. Ale uproszczenie ma na celu wykazanie, ze w
    >praktyce siłowe rozwiązania się nie sprawdzają.

    Na szczescie czasem tam jednak kogos wyrzucaja z policji,
    choc zupelnie nie rozumiem dlaczego - za taki katalog przestepstw to
    sie nalezu odsiadka co najmniej na tydzien, jak sad bedzie laskawy
    :-P

    >No i taka dorada powoduje, że interwencja przeradza się w
    >"mordobicie".

    Za prawdziwe mordobicie, to dluzsza odsiadka sie nalezy :-P

    >Tylko trzeba się liczyć, że to nakręca spiralę, bo obijany policjant
    >może zacząć całkiem legalnie strzelać.

    Czy moze, skoro sam zaczal od przekroczenia uprawnien ? :-P

    >Uciekniesz przed kulą?

    A wolno tak za samo uciekanie zastrzelic ?

    Efekt jednak jakby taki ...

    J.