eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoBadpixel w nowym aparacieRe: Badpixel w nowym aparacie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Badpixel w nowym aparacie
    Date: Thu, 25 Oct 2007 15:51:02 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 64
    Message-ID: <ffq70l$jqs$1@inews.gazeta.pl>
    References: <g...@n...chmurka.net> <ffouf8$fa5$3@inews.gazeta.pl>
    <g...@n...chmurka.net> <ffpdbj$ctr$1@inews.gazeta.pl>
    <Pine.WNT.4.64.0710251357000.3980@athlon64>
    <ffq2j2$2r9$1@inews.gazeta.pl>
    <Pine.WNT.4.64.0710251511560.1988@athlon64>
    NNTP-Posting-Host: xdsl-7194.wroclaw.dialog.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1193320277 20316 84.40.137.26 (25 Oct 2007 13:51:17 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 25 Oct 2007 13:51:17 +0000 (UTC)
    X-User: marcin-ka
    In-Reply-To: <Pine.WNT.4.64.0710251511560.1988@athlon64>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.6 (Windows/20070728)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.foto.cyfrowa:679613 pl.soc.prawo:493850
    [ ukryj nagłówki ]

    Gotfryd Smolik news pisze:

    >> Jeśli na opakowaniu
    >> czy ulotce reklamowej, to ok, ale jeśli w instrukcji czy karcie gwarancyjnej,
    >> do której kupujący ma dostęp dopiero po zawarciu umowy kupna, to guzik mnie,
    >> jako kupującego, obchodzą produkcyjne normy
    >> związane ze specyfiką
    >> technologii LCD, bo nie mam żadnego obowiązku znać tego typu szczegółów,
    >
    > Oczywiście.
    > Bo po to kupujesz auto żeby nim jeździć, a nie po to żeby
    > tankować, ewidentna wada ;)
    > Jest to zdecydowanie wada samochodów z silnikiem benzynowym,
    > na której klient ma pełne prawo się nie znać!
    > :)

    Długo myślałeś nad tą analogią? W każdym razie nie wyszła. O ile o tym,
    że telewizora LCD czy samochodu nie można użytkować za darmo, czyli bez
    dostarczania energii, powinieneś wiedzieć, ponieważ w Polsce edukacja do
    pewnego poziomu jest obowiązkowa i obejmuje zajęcia z fizyki, to już o
    tym, że producenci tłukący tanie matryce LCD przyjmują pewien odsetek
    martwych pikseli za normę, już wiedzieć wcale nie musisz.

    >> natomiast mam pełne prawo domniemywać, że poprawnie pracować będzie każdy
    >> punkt ekranu, za który zapłaciłem.
    >
    > Jest drobne pytanie: czy skoro się tak bardzo upominasz o WIDOCZNĄ
    > informację, to czy na pudełku z aparatem nie było siakiś literek
    > w stylu "TCO coś tam, ISO coś tam"?

    A jesteś pewien, że te normy zawierają jakiekolwiek odniesienia do
    możliwej liczby martwych pikseli?

    >> Możliwość "wykorzystywania do celu" jest tylko częścią pojęcia
    >> zgodności/niezgodności towaru z umową. Jeśli zamówisz i zapłacisz za
    >> telewizor w czarnej obudowie, a dostarczony Ci zostanie srebrny to masz
    >> prawo do reklamacji z tytułu niezgodności?
    >
    > Oczywiscie.
    > Dlatego, że UMAWIAŁEM SIĘ że będzie w czarnej.
    > Czy sprzedawca UMAWIAŁ SIĘ że przyjmie aparat, mimo że badpikseli jest
    > mniej niż limit deklarowany przez producenta?

    Kupujący UMAWIAŁ SIĘ, że sprzęt będzie zgodny z jego oczekiwaniami, bo
    inaczej by go nie kupił, prawda? To, że niektórzy producenci bardzo by
    chcieli, by kupujący *oczekiwali*, że w kupionym LCD może się zdarzyć
    kilka martwych punktów nie znaczy jeszcze, iż kupujący rzeczywiście tego
    oczekują.

    >> Owszem, i to pomimo tego, że dostarczony telewizor jest sprawny.
    >
    > Nie mam wątpliwości.
    > Powodem jest fakt umówienia się co do koloru, a nie domniemanie
    > że "ja myślałem" (bezpodstawnie).

    Jesteś w stanie udowodnić, że oczekiwanie od produktu, by był on bez
    widocznych skaz, jest oczekiwaniem bezpodstawnym?

    > Na miejscu producentów zadbałbym, żeby na zdjęciach reklamowych była
    > jakiś WIDOCZNY (niekoniecznie rzucający się w oczy :P) badpiksel :)

    Tak, a każda obudowa na zdjęciu powinna być w jakimś mało widocznym
    miejscu porysowana, żeby sobie broń Boże klient bezpodstawnie nie
    pomyślał, że jak zapłaci, to dostanie produkt nieporysowany.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1