  • Data: 2008-08-12 16:05:47
    Temat: Re: Badania lekarza medycyny pracy -RTG
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jan Bartnik pisze:

    > Mam pytania odnosnie badan u lekarza medycyny pracy przed przyjeciem do
    > niej. Po pierwsze - czy, jako, ze jeszcze nie jest sie pracownikiem -
    > obowiazuje osobe ubiegajaca sie o prace Art. 211 p. 5?

    Przecież pracodawca ma prawo wiedzieć czy osoba która ma zamiar
    zatrudnić będzie zdolna to umówionej pracy. To jest właśnie badanie wstępne.

    > Po trzecie - czy badanie zlecone przez lekarza medycyny pracy jest
    > "obligatoryjne" nawet w przypadku istnienia potwierdzonych przeciwwskazan
    > do jego przeprowadzenia?

    Lekarz nie powinien zalecać szkodliwych badań. Skoro to robi to
    widocznie nie ma przeciwwskazań.

    > A moze mozna na wlasna reke wykonac badanie zastepcze?

    Można spróbować u innego lekarza, może on będzie mniej wymagający.
    Tak czy inaczej ważne jest by uzyskać zaświadczenie o zdolności do
    pracy, a takie zaświadczenie wystawi tylko lekarz.

    > Chodzi o RTG klatki piersiowej, ktore najprawdopodobniej ma "wykryc" ew. gruzlice
    (swoja droga, badanie to jest znacznie mniej pewne od
    > bezinwazyjnego badania mikroskopowego).

    RTG jest niewskazany w gruźlicy? Nie żartuj.

    > Kuriozalna wydaje sie byc wersja, w ktorej lekarz stwierdzi brak zdolnosci do
    pracy...

    Wydaje mi się że tak powinien zrobić. Skoro pracownik odmawia poddania
    się badaniom, to jak ma niby stwierdzić zgodność do pracy?

    > W trzecim pytaniu chodzi mi o zastapienie RTG badaniem mikroskopowym,
    > posiewem lub czyms innym. Kazdy wie, ze RTG to inwazyjna metoda, do tego
    > nie daje pewnosci przy wykrywaniu gruzlicy.

    Tylko nie każdy. Ja nie wiem. A może oni nie lubią tylko zaawansowanej
    gruźlicy, takiej której widać właśnie na zdjęciu RTG ?

    > Co zrobic, gdy nie mozna wykonac badania zleconego przez lekarza medycyny
    > pracy, a istnieje alternatywa?

    A inny lekarz? To jakiś monopol ?
    A poza tym trzeba z lekarzem rozmawiać, a nie być mądrzejszym od niego.

    --
    @2008 Johnson
    Imperare sibi maximum est imperium