  • Data: 2019-04-27 15:13:44
    Temat: Re: BTC dla początkujących
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W znacznym stopniu nieruchomości pożydowskie przetrwały wojnę, czego
    > nie można powiedzieć o Żydach. Zostały zajęte prawem kaduka przez
    > Polaków. Należało by zwrócić wartość nieruchomości w chwili
    > przejmowania a nie w chwili kiedy po kilkudziesięciu latach została
    > ze szczętem wyeksploatowana. Po cenie jaka wtedy obowiązywała z
    > uwzględnieniem procentów. I zrobić to od razu a nie zmiatać pod
    > dywan.

    Dostrzegam tu pewną niekonsekwencję. Skoro - jak sam piszesz - żydzi nie
    przeżyli wojny, to komu mieliśmy te nieruchomości oddawać? Zgodnie z
    polskim prawem po upływie 30 lat nieruchomości powinny przejść na
    własność gmin, na których terenie się znajdują (przez zasiedzenie).
    Rzecz w tym, że w wielu wypadkach nie dokonano tych zmian w księgach
    wieczystych, co otwiera drogę do różnych kombinacji.

    Z tym wyeksploatowaniem i wartością też bym specjalnie nie szarżował.
    Tam, gdzie państwo nieruchomości przejmowało, to zdecydowanie o nie
    dbano - na ile znam historie obiektów w moim mieście. Różnie bywało z
    tymi rożnymi "Zrzeszeniami" administrującymi. Generalnym błędem było
    traktowanie wszystkich nieruchomości, jako wspólnego mienia. Nikt nie
    księgował dla każdej nieruchomości przychodów oraz kosztów. Tak więc
    obecnie po prostu trudno to nawet ocenić. Ale znam przypadki, gdy w
    chwili przejęcia to były ruiny, które odbudowano, by następnie zwrócić
    po latach "właścicielom". Natomiast nie wmówisz mi, ze przez 80 lat
    eksploatowano budynki bez remontów i modernizacji.

    > Ironizujesz bezpodstawnie, spadkobiercy o ile przetrwali holocaust
    > mają swoich zstępnych w kolejnych pokoleniach.

    Ale polskie prawo przewiduje zasiedzenie. Nawet w "złej wierze", to
    jedynie 30 lat. Ponieważ - na ile się orientuję - te nieruchomości były
    przejmowane w drugiej połowie lat 40-tych, więc 1970 rok stanowi tu
    granicę.

    > O wojnie i ludobójstwie na Żydach. Uważasz że to nie katastrofa
    > humanitarna?

    O ile katastrofa, to raczej w mojej ocenie nie humanitarna. Katastrofa
    humanitarna, to jakby była duża powódź, pożar, trzęsienie ziemi

    > I ty uważasz że dobrze robią? Czy jeśli ktoś kradnie to
    > usprawiedliwia twoją kradzież?

    Nikt tu niczego nikomu nie kradł. 30 lat na podniesienie zarzutu, to
    bardzo długo. Teraz po ponad pół wieku po prostu nie ma dokumentów, by
    stwierdzić, na ile osoby dochodzące roszczeń są uprawnione i tyle.