  • Data: 2007-06-19 09:47:06
    Temat: Re: Allegro i nieszczesliwa sprzedaz.
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 19 Jun 2007 09:28:08 +0000, tommy napisał(a):

    > Czyli wg. mnie mozna podsumowac tak:
    >
    > - wysylac sprzet zaplombowany i reklamacje uwzgledniac tylko gdy sa
    > one nienaruszone,
    > - wysylac sprzet dobrym kurierem z mozliwoscia sprawdzenia towaru na
    > miejscu, nie sprawdzi - jego problem,
    > - albo odbierac osobiscie ;-)

    Ja bym podsumował to całkiem inaczej. Tak jak robia to profesjonalne firmy
    zajmujące się sprzedażą wysyłkową na całym świecie:
    - oszacować procentowo ryzyko, że klient będzie chciał oszukać lub sprzęt
    rzecywiście ulegnie uszkodzeniu w transporcie
    - ustalić marże tak aby pokrywały oszacowane ryzyko
    - zgłaszać do prokuratury zawsze gdy jest to sprzęt dużej wartości i ma
    się ewidentne dowody oszustwa klienta
    - pogodzić się ze stratą, gdy chodzi o towar małej wartości, lub brak
    oczywistych dowodów, traktując to jako normalne ryzyko działalności
    gospodarczej w dziedzinie handlu wysyłkowego.