    From: Piotrrekk <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Allegro a ochrona danych osobowych
    Date: Tue, 06 Apr 2004 21:13:32 +0200

    Dnia 2004-04-06 19:37, Użytkownik Liwiusz napisał:

    > Nie masz obowiązku przesyłania kopii dokumentu, podobnie jak nie masz
    > obowiązku korzystania z allegro.
    >
    > Z pewnością nikt nie będzie Cię mógł skutecznie ścigać, jeśli ktoś weźmie "na
    > Ciebie" raty mając jedynie kopię Twojego dowodu osobistego.
    >
    > Miej trochę zaufania do firm, czy konto w banku internetowym też chciałbyś
    > założyć bez przedstawiania żadnego dokumentu?

    Nie widzę powodu do obdarzania zaufaniem firm na tyle, by na każde ich
    żądanie przesyłać kopię dowodu osobistego. Poza tym, z tego co pamiętam,
    całkiem niedawno nawet operatorzy komórkowi mieli problemy, gdy
    Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych zakwestionował ich prawo do
    żądania od klientów kserokopii dowodów osobistych. Porównanie banku,
    który jest instytucją zaufania publicznego do zwykłej firmy, w której
    nikt nie zagwarantuje nam, że nasze dokumenty lub chociażby dane osobowe
    nie zostaną wykorzystane w niewiadomych celach, bez pytania nas o
    zgodę jest według mnie mocno chybione.
    Rozumiem, że Allegro stara się zadbać o bezpieczeństwo uczestników
    swoich aukcji i zapobiec coraz częstszym przypadkom oszustw, ale gdyby
    zażądali ode mnie kopii dowodu osobistego zrezygnowałbym z ich usług.
    Powód jest prosty: najpierw Allegro jako firma musiałoby zapewnić mi
    bezpieczeństwo moich danych oraz moich dokumentów im przesłanych, na
    poziomie jaki obowiązuje we wspomnianych wcześniej bankach.

    Pozdrawiam
    Piotrrekk