  • Data: 2013-06-01 00:16:51
    Temat: Re: Abonament RTV
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 27 May 2013, witek wrote:

    > okólnik nie stanowi przepisów.

    Nie stanowi.
    Choć "prawo powielaczowe" nadal ma wielkie poważanie :>

    > w której ustawie?

    Z braku laku wrzucę 193KC.
    Przepis o "częściach przyłączonych" do przedmiotu ruchomego,
    czyli wersję która zakłada, że skoro ustawa wyróżnia przedmioty
    BĘDĄCE TV oraz przedmioty NIE BĘDĄCE TV, "przedmiot mieszany"
    nalezy zaliczyć do jednej z grup, i jeśli tylko istnieje,
    należy użyć kryterium ustawowego.
    193KC marnie bo marnie, ale pasuje.

    - nie ma przepisu szczegółowego (a przynajmniej wszyscy tak twierdzą)
    - nie ma definicji odbiornika TV/radio
    - nie jest dostatecznie jasne, czy 193KC można stosować dla przypadku
    *funkcji* części składowych
    - niemniej faktycznie, PEWNE elementy komputera są dedykowane do
    spełniania konkretnej funkcji, bez wyłączania z rozważań oprogramowania,
    fakt ich dostępności/konieczności zdjęcia plomb gwarancyjnych IMVHO
    jest bez znaczenia

    > czyli jak zamiast telewizora postawie sobie monitor komputerowy i do tego
    > podlacze tuner po hdmi to co?

    To patrzysz na kwitki z cenami poszczególnych "funkcji" ;)
    (nie, nie mam pojęcia co zrobić jeśli przedmiot został już
    nabyty jako "wielofukcyjny", ale IMVHO rada słusznie uznała,
    że "komputerowość" stanowi istotną składową wertości
    monitora zintegrowanego z telewizorem).

    Jeszcze raz - skoro wychodzi, że nie ma przepisów szczegółowych, to
    nie można ignorować przepisów najbardziej ogólnych, choćby zasady
    w nich wyrażone wydawały się zdecydowanie "mało szczegółowe" :)

    pzdr, Gotfryd