    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: 15-ty dzien po zgloszeniu niezgodnosci z umowa
    Date: Wed, 26 Mar 2008 12:43:27 +0100

    kober pisze:
    > witam,
    >
    > dziesiec dni temu reklamowalem towar z tytulu niezgodnosci z umowa.
    > jako forme kontaktu podalem nr mojego telefonu. w tresci zgloszenia
    > uzgodnilismy wymiane towaru (w wypadku uznania reklamacji).
    >
    > czy 15-ego dnia po zgloszeniu reklamacji moge odwiedzic ich i zazadac
    > zwrotu pieniedzy w zwiazku z tym, ze sprzedawca nie podjal decyzji o
    > wymianie towaru? czy takie żądanie powinienem dostarczyc im na pismie?

    Domyślnie dostarcza się zawiadomienie na piśmie, aczkolwiek strony
    mogą ustalić inny sposób poinformowania, np. telefoniczny.

    > czy o formie zwrotu pieniedzy - gotowka lub przelew, decyduje
    > sprzedawca czy konsument?

    Raczej sprzedawca - jeśli ma obowiązek zwrotu pieniędzy, to może
    zapłacić osobiście, wysłać przekaz, zrobić przelew (jeśli zna numer
    konta kupującego) itp.

    Tak samo jak Ty płacąc rachunek na przykład za telefon możesz to
    zrobić na wiele sposobów.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz