eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo15-ty dzien po zgloszeniu niezgodnosci z umowaRe: 15-ty dzien po zgloszeniu niezgodnosci z umowa
  • Data: 2008-03-26 16:43:16
    Temat: Re: 15-ty dzien po zgloszeniu niezgodnosci z umowa
    Od: "Idiom" <i...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    > czy 15-ego dnia po zgloszeniu reklamacji moge odwiedzic ich i zazadac
    > zwrotu pieniedzy w zwiazku z tym, ze sprzedawca nie podjal decyzji o
    > wymianie towaru?

    Nie, nie możesz.

    Po pierwsze - z powodu, o którym mówili już inni - nie dotrzymanie terminu
    odpowiedzi oznacza tylko, że zgadza się na Twoje żądanie (czyli wymianę).

    Po drugie - to, że wskazałeś telefon, jako formę kontaktu, nie oznacza, że
    sprzedawca musi w ten sposób udzielić Ci odpowiedzi na reklamację. Ma Ci
    odpowiedzieć - a w interesie sprzedawcy jest, aby zrobił to tak, że będzie
    później mógł to udowodnić (np. przed sądem). Byłby debilem, gdyby informował
    Cię telefonicznie. Dlatego odpowiedzieć Ci może np. listem poleconym, który
    może wysłać 14 dnia i nie musi to być list priorytetowy, zatem przy naszej
    poczcie może spokojnie iść tydzień. Zatem domaganie się czegokolwiek w 15 dniu
    może być przedwczesne.

    Po trzecie - w przypadku braku reakcji, możesz wysłać pismo domagając się
    bezzwłocznej wymiany, w myśl Twojego roszczenia ze zgłoszenia. A w przypadku
    braku reakcji pozostaje sąd. Przyjściem do sklepu i domaganiem się wymiany
    możesz nic nie wskórać, bo jak masz zamiar zmusić sprzedawcę do wydania
    rzeczy?

    pozdr

    Monika

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1