  • 1. Data: 2008-03-26 11:37:51
    Temat: 15-ty dzien po zgloszeniu niezgodnosci z umowa
    Od: kober <j...@g...com>

    witam,

    dziesiec dni temu reklamowalem towar z tytulu niezgodnosci z umowa.
    jako forme kontaktu podalem nr mojego telefonu. w tresci zgloszenia
    uzgodnilismy wymiane towaru (w wypadku uznania reklamacji).

    czy 15-ego dnia po zgloszeniu reklamacji moge odwiedzic ich i zazadac
    zwrotu pieniedzy w zwiazku z tym, ze sprzedawca nie podjal decyzji o
    wymianie towaru? czy takie żądanie powinienem dostarczyc im na pismie?
    czy o formie zwrotu pieniedzy - gotowka lub przelew, decyduje
    sprzedawca czy konsument?

    pozdrawiam serdecznie,
    JW

  • 2. Data: 2008-03-26 11:43:27
    Temat: Re: 15-ty dzien po zgloszeniu niezgodnosci z umowa
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    kober pisze:
> [...]
    > zwrotu pieniedzy w zwiazku z tym, ze sprzedawca nie podjal decyzji o
    > wymianie towaru? czy takie żądanie powinienem dostarczyc im na pismie?

    Domyślnie dostarcza się zawiadomienie na piśmie, aczkolwiek strony
    mogą ustalić inny sposób poinformowania, np. telefoniczny.

    > czy o formie zwrotu pieniedzy - gotowka lub przelew, decyduje
    > sprzedawca czy konsument?

    Raczej sprzedawca - jeśli ma obowiązek zwrotu pieniędzy, to może
    zapłacić osobiście, wysłać przekaz, zrobić przelew (jeśli zna numer
    konta kupującego) itp.

    Tak samo jak Ty płacąc rachunek na przykład za telefon możesz to
    zrobić na wiele sposobów.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-03-26 11:54:39
    Od: JW <j...@g...com>

    On 26 Mar, 12:43, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    >    Domyślnie dostarcza się zawiadomienie na piśmie, aczkolwiek strony
    > mogą ustalić inny sposób poinformowania, np. telefoniczny.

    uzgodnilismy, ze o rozpatrzeniu mojego zgloszenia poinformuja mnie
    telefonicznie.

    teraz zakladam, ze sprzedawcy umknie fakt, ze wlasnie minal termin
    rozpatrzenia mojego zgloszenia. i dokladnie nastepnego dnia chcialbym
    sie u nich zjawic i oznajmic im te radosna nowine oraz zazadac zwrotu
    pieniedzy. czy to ostatnie żądanie moze byc ustne? czy koniecznie na
    pismie?

    chcialbym uniknac sytuacji, w ktorej 16-ego dnia od zgloszenia
    zadzwonia do mnie i oznajmia mi, ze reklamacja zostala odrzucona.

    pozdrawiam,
    JW

  • 4. Data: 2008-03-26 12:08:23
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > wymianie towaru? czy takie żądanie powinienem dostarczyc im na pismie?
    > czy o formie zwrotu pieniedzy - gotowka lub przelew, decyduje

    Moim zdaniem nie możesz zmieniać żądań. Sprzedawca nie odpowiadając uznał
    reklamację i załatwić powinien ją tak jak chciałeś (wymiana towaru). Jeśli
    sie zgodzi na twoją prośbę inaczej załatwić(zwrocić kasę), to bedzie tylko
    jego dobrą wolą.

  • 5. Data: 2008-03-26 12:31:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 26.03.2008 kober <j...@g...com> napisał/a:
> [...]
    > czy 15-ego dnia po zgloszeniu reklamacji moge odwiedzic ich i zazadac
    > zwrotu pieniedzy w zwiazku z tym, ze sprzedawca nie podjal decyzji o

    Możesz się domagać tego czego żądałeś w zgłoszeniu reklamacyjnym czyli
    wymiany i lepiej 16tego dnia rano.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2008-03-26 12:50:29
    Od: JW <j...@g...com>

    On 26 Mar, 13:31, Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> wrote:
    > Możesz się domagać tego czego żądałeś w zgłoszeniu reklamacyjnym czyli
    > wymiany i lepiej 16tego dnia rano.

    a co w wypadku, gdy 16tego dnia nie beda w stanie wymienic tego towaru
    "od reki" (np. braki magazynowe)? czy mam czekac az uzupelnia magazyn?
    jesli tak, to ile?

    JW

  • 7. Data: 2008-03-26 13:16:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 26.03.2008 JW <j...@g...com> napisał/a:
    > a co w wypadku, gdy 16tego dnia nie beda w stanie wymienic tego towaru
    > "od reki" (np. braki magazynowe)? czy mam czekac az uzupelnia magazyn?
    > jesli tak, to ile?

    Dobre pytanie. Ma to zrobić bezzwłocznie (bez zbędnej zwłoki) ale, MZ będą
    to maks. 2-3 tygodnie, bo takie terminy przyjmuje się zwykle w przypadku
    gdy sprzedawca jednak się w terminie 14tu dni zmieści i np. zechce
    naprawić. Z tym, że widzę tu taki problem, że w nie ma w opisanej sytuacji
    praktycznego bata na sprzedawcę aby przyspieszyć jego działania - ten
    sprzedawca już wtopił i nic gorszego od wymiany/odstąpienia od umowy mu
    nie grozi (przynajmniej w praktyce). Co mu hipotetycznie grozi, to że go
    pozwiesz, ale pewnie się aż z tym tak spieszyć nie będziesz bo to mało
    optymalny wariant.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2008-03-26 16:35:03
    Od: "Idiom" <i...@v...pl>

    > Z tym, że widzę tu taki problem, że w nie ma w opisanej sytuacji
    > praktycznego bata na sprzedawcę aby przyspieszyć jego działania - ten
    > sprzedawca już wtopił

    Chwila, moment? Jakie - wtopił? Reklamacja została złożona 10 dni temu,
    jeszcze może się okazać, że bezzasadna i klient zostanie o tym poinformowany w
    terminie.

    pozdr

    Monika

  • 9. Data: 2008-03-26 16:43:16
    Od: "Idiom" <i...@v...pl>

    > czy 15-ego dnia po zgloszeniu reklamacji moge odwiedzic ich i zazadac
    > zwrotu pieniedzy w zwiazku z tym, ze sprzedawca nie podjal decyzji o
    > wymianie towaru?

    Nie, nie możesz.

    Po pierwsze - z powodu, o którym mówili już inni - nie dotrzymanie terminu
    odpowiedzi oznacza tylko, że zgadza się na Twoje żądanie (czyli wymianę).

    Po drugie - to, że wskazałeś telefon, jako formę kontaktu, nie oznacza, że
    sprzedawca musi w ten sposób udzielić Ci odpowiedzi na reklamację. Ma Ci
    odpowiedzieć - a w interesie sprzedawcy jest, aby zrobił to tak, że będzie
    później mógł to udowodnić (np. przed sądem). Byłby debilem, gdyby informował
    Cię telefonicznie. Dlatego odpowiedzieć Ci może np. listem poleconym, który
    może wysłać 14 dnia i nie musi to być list priorytetowy, zatem przy naszej
    poczcie może spokojnie iść tydzień. Zatem domaganie się czegokolwiek w 15 dniu
    może być przedwczesne.

    Po trzecie - w przypadku braku reakcji, możesz wysłać pismo domagając się
    bezzwłocznej wymiany, w myśl Twojego roszczenia ze zgłoszenia. A w przypadku
    braku reakcji pozostaje sąd. Przyjściem do sklepu i domaganiem się wymiany
    możesz nic nie wskórać, bo jak masz zamiar zmusić sprzedawcę do wydania
    rzeczy?

    pozdr

    Monika

  • 10. Data: 2008-03-26 18:48:15
    Od: JW <j...@g...com>

    On 26 Mar, 17:43, "Idiom" <i...@v...pl> wrote:
    > Po drugie - to, że wskazałeś telefon, jako formę kontaktu, nie oznacza, że
    > sprzedawca musi w ten sposób udzielić Ci odpowiedzi na reklamację.

    skladajac zgloszenie niezgodnosci sprzedawca stwierdzil, ze moj nr
    telefonu wystarczy - tylko w ten sposob sa w stanie mnie powiadomic o
    swojej decyzji, bo mojego adresu nie maja.

    > Po trzecie - w przypadku braku reakcji, możesz wysłać pismo domagając się
    > bezzwłocznej wymiany, w myśl Twojego roszczenia ze zgłoszenia.

    wiec jesli nie zadzwonia do mnie do konca 15ego dnia, w moim
    mniemaniu, reklamacja zostanie uznana. w takim wypadku zlozenie
    pisemnego żądania wymiany towaru bedzie de facto jedynym dowodem na
    to, ze przekroczyli 14-dniowego termin rozpatrzenia reklamacji.

    apropos: czy moglibyscie nadmienic co w takim pismie powinno sie
    znalezc?

    dziekuje za dotychczasowego uwagi i pozdrawiam serdecznie,
    JW