eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.internetia.pl!newsfeed.tpintern
    et.pl!nemesis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: Johnson <j...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re:
    Date: Sun, 10 Jul 2005 16:18:29 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 109
    Message-ID: <darb1e$dlk$1@nemesis.news.tpi.pl>
    References: <daqfen$ahc$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <3...@n...onet.pl>
    <daqhqc$fat$1@nemesis.news.tpi.pl> <dar8nf$8tt$1@nemesis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: 80.48.60.10
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1121005423 14004 80.48.60.10 (10 Jul 2005 14:23:43 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 10 Jul 2005 14:23:43 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0 (Windows/20041206)
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    In-Reply-To: <dar8nf$8tt$1@nemesis.news.tpi.pl>
    X-Antivirus: avast! (VPS 0527-2, 2005-07-08), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:311697
    [ ukryj nagłówki ]

    Jurek Wawro napisał(a):
    >
    > > Art. 42 par. 2 kpk
    >
    > W tym wypadku chodziło o brak bezstronności - a więc raczej par 4.
    > Ale rozumiem, że to Ci nie pasuje, bo jest bardzo jednoznaczne:
    > "w składzie orzekającym w kwestii wyłączenia nie może brać udziału
    > sędzia, którego dotyczy wyłączenie"
    >

    Zazwyczaj piszę to co mi pasuje i uważam że dobrze wskazałem.
    Wskazywałem - na twoją prośbę zresztą - normę która wyraża zasady że
    sędzia po złożeniu wniosku nie może podejmować czynności.
    Skup się jak ze mną rozmawiasz i nie pisz raz że chcesz tego, a raz że
    czego innego.
    Uważam że takie same zasady jak sędziów winny tyczyć posłów w komisji
    śledczej.


    > > Bo może. I każdy taki wniosek powinien być rozstrzygnięty zgodnie z
    > > procedurą. Po jego rozstrzygnięciu nie można złożyć kolejnego na
    > > podstawie tej samej okoliczności.
    >
    > Ale okoliczności się zmieniają!
    > Dzie już jest niedziela i z całą pewnością posłowie zmienili nastawienie
    > w stosunku do piątku ;-)

    I? Wtedy nowy wniosek jest oczywiście dopuszczalny.


    >
    > > > Dziwnym byłoby, gdyby w pracach komisji mógł uczestniczyć poseł,
    > którego
    > > > odsunieto od przesłuchania, a nie mógł taki - co do którego złożono
    > jedynie > > taki wniosek.
    > >
    > > Co w tym dziwnego?
    >
    > Bo jeśli podejrzenie o stronniczość wyklucza - to uznanie tej
    > stronniczości powinien wykluczać tym bardziej.

    I? Chyba zauważyłeś że różne są przesłanki całkowitego wykluczenia z
    prac komisji - art. 4 ustawy - okoliczności ogólne a inne przesłanki
    wykluczenia z danej czynności - art. 6 - stronniczość dotyczy tylko
    czynności. Reasumując ustawodawca uznał że można być stronniczym do
    świadka, będąc jednocześnie bezstronnym w stosunku do całej sprawy. Myśl.


    > > To sztuczne rozróżnienie. czemu procedura wyłączania
    > > z Komisji miałaby być inna nić procedura wyłączania z poszczególnych
    > > czynności? Czym różna procedura miałby być uzasadnienie? Podaj mi powód
    > > do zróżnicowania procedury.
    >
    > Przecież to oczywiste.
    > Na tym samym posiedzeniu wykluczono Celińskiego z zadawania pytań
    > świadkowi.
    > Ale ten poseł nadal był członkiem komisji i mógł w jej pracach
    > uczestniczyć (wyszedł z własnej woli).
    > Inna sytuacja miała miejsce w przypadku posła Różańskiego (?) z SLD -
    > jego wykluczono z prac komisji.


    I gdzie ta oczywistość? Dlaczego procedura wykluczania Celińskiego
    miałaby być inna od wykluczania Różańskiego? Inne są tylko przesłanki.
    Procedura czyli to kto głosuje jest cały czas ta sama.


    > >
    > > Prawo trzeba tak interpretować by żaden zapis nie był zbędny. Podobno
    > > uchwala je "racjonalny" ustawodawca.
    >
    > W pierwszym rzędzie należyje tak interpretować, by ie popaść w
    > sprzecznosci. Dlatego wykluczam głosowanie łączne.

    Nie jesteś specjalnie rozumny. Czy ja powiedziałem że głosowanie ma być
    łączne? Ma być indywidualne nad każdym posłem, z tym że posłowie co do
    których wniosków o wyłącznie jeszcze nie oddalono nie mogą głosować w
    sprawie wyłączenia innego posła. Czyli quorum nie ma na samym początku i
    decyduje Prezydium Sejmu. I gdzie tu sprzeczność?


    > Ponadto zapis nie jest zbędny przy
    > takiej interpretacji - głosując po kolei mozna dojść do sytuacji, gdy
    > pozostał jeden poseł w komisji.

    ??? To znaczy twierdzisz że przepis został wymyślony na sytuację która
    możliwa jest tylko teoretycznie, a praktycznie nigdy się nie zdarzy?
    Znaczy stosuje się dopiero wtedy gdy jest dwóch posłów, bo inni się
    nawzajem powykluczali? A kto będzie decydował o kolejności głosowania?
    Bo kwestia ta będzie miała straszne znaczenie.
    Słyszałeś o zasadzie brzytwy Ockhama? W interpretacji prawa też się ją
    stosuje.


    >
    > Sytuacja nie jest zupełnie oczywista, ale daje się jednoznacznie
    > rozstrzygnąć.
    > Tyle - że akurat odwrotnie niż Tobie się wydaje (argumentów przytoczono
    > juz dość - choć jestem pesymistą w kwestii tego, czy one coś tu znaczą).

    Ja sensownych argumentów nie słyszałem. Ty sam niczego sensownego nie
    napisałeś. Jeśli zrobił to ktoś inny to przytocz je.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Większość naszych błędów jest bardziej wybaczalna niż środki,
    którymi staramy się je ukryć."

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1