eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRatunku! (Wspólnota, własność odrębna, podatki i inne duperele) › Ratunku! (Wspólnota, własność odrębna, podatki i inne duperele)
    From: "Czapla" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Ratunku! (Wspólnota, własność odrębna, podatki i inne duperele)
    Date: 9 Feb 2007 00:13:07 +0100

    Witam.

    Poratujcie człowieka. Jest tak: zmieniam mieszkanie. To stare jest
    Spółdzielcze, doskonale wiedziałem jak tam wszystko w tej Spółdzielni
    funkcjonowało, bo Spółdzielnia mała a władze życzliwe i otwarte na człowieka.
    To nowe jest we wspólnocie mieszkaniowej, ponadto jest to wyodrębniona
    własność. Cena i lokalizacja atrakcyjne, trochę chyba nawet zbyt atrakcyjne,
    więc jako zwolennik spiskowej teorii dziejów wietrzę jakiś podstęp. Na razie
    złapałem sprzedającego na jednym "niedomówieniu" (zapomniał poinformować, że od
    takiej własności co roku płaci się samodzielnie podatek bez pośrednictwa
    wspólnoty), ale obawiam się, że takich haczyków jest więcej. Sprzedawca udziela
    odpowiedzi niechętnie, czuję, że coś ukrywa.
    Dlatego poratujcie: na co należy zwrócić uwagę, przy założeniu, że właściciel
    na pewno z własnej inicjatywy prawdy nie powie? Gdzie można sprawdzić wszystkie
    opłaty cykliczne? Czy nie ma jeszcze jakiś dodatkowych opłat dla gminy?
    Nie chciałbym obudzić się z ręką w nocniku, co można zrobić, żeby do minimum
    ograniczyć ryzyko? Czy wspólnoty mają jakiś statut, podobnie jak Spółdzielnie?

    Będę wdzięczny za wszelkie porady, sugestie a nawet złośliwe docinki :) i sorry
    za lamerstwo, ale te wspólnoty i odrębne własności to dla mnie naprawdę terra
    incognita.

    Pozdrawiam

    Czapla