eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRatunku! (Wspólnota, własność odrębna, podatki i inne duperele) › Re: Ratunku! (Wspólnota, własność odrębna, podatki i inne duperele)
  • Data: 2007-02-09 11:11:05
    Temat: Re: Ratunku! (Wspólnota, własność odrębna, podatki i inne duperele)
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Przesadzasz. Skoro to wspólnota, to do mieszkania przypisany jest udział w
    > gruncie. Skoro ktoś jest właścicielem gruntu, to płaci gminie podatek
    > gruntowy, to oczywiste.

    Dla Ciebie tak, dla mnie już nie. Przecież napisałem, że nie miałem nigdy do
    czynienia z taką formą własności...

    > W przypadku tych ułamkowych udziałów w gruncie jest
    > to zwykle jakaś groszowa kwota na pograniczu śmieszności,

    300 zł. rocznie (jakieś 7,5 litra, wychodzi coś koło flaszki na miesiąc) ale
    kacyki w gminie zawsze mogą podwyższyć :(.

    > więc gdyby ktoś się
    > mnie przy sprzedaży mieszkania czepił, że mu nie powiedziałam o podatku
    > gruntowym, to chyba bym wyśmiała z tarzaniem się i popiskiwaniem.

    Dziwne podejście. Tu przecież nie chodzi o te grosze, tylko o to,
    że "zapomniał" o nich poinformować. Bo jak zapomina o groszach to może
    zapomnieć też o sprawach ważniejszych.

    Pozdrawiam

    Czapla