  • Data: 2006-02-22 10:56:19
    Temat: Przepracowane 30 miesiecy - przeliczenie podstawy emerytury?
    Od: "Adam" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Mam pytanie. Dowiedziałem się, że jeżeli ktoś po przejściu na emeryturę
    przepracuje 30 miesięcy to może złożyć wniosek do ZUS o ponowne
    przeliczenie podstawy emerytury.

    Czy ten ktoś może przepracować te 30 miesięcy na podstawie umowy o pracę
    na część ułamkową etatu i czy będzie to miało wpływ na wysokość
    świadczenia?

    Po przejściu na emeryturę na jaką najmniejszą część ułamkową etatu może
    się zatrudnić? Czy może to być, np. 1/2 etatu, albo 1/30, 1/60 etatu (4
    godziny w miesiącu)? Czy tak można i czy w takim przypadku również taka
    osoba, pomimo tego, że przez 30 miesięcy była za nią odprowadzana tylko
    1/60 składki ZUS, będzie miała przeliczoną podstawę i czy nie straci na
    tym (mniejsze świadczenie) w porównaniu z zatrudnieniem na 1/1 etatu?

    W ZUS-ie byli zaskoczeni pytaniem ale odpowiedzieli, że tak można (i że
    osoba nic nie starci), jednak nie bez wahania. Dlatego pytam Was.

    Dziękuję za ewentualną pomoc i pozdrawiam,
    Adam