  • Data: 2004-09-26 22:12:14
    Temat: Problem z wynajmujacym lokal handlowy
    Od: Ebay <l...@n...tenbit.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam
    Wynajmuje lokal malej firmie z którą od paru miesięcy mam problemy z
    płatnościa czynszu w terminie, gość który prowadzi tą firme zalega za część
    sierpnia i za cały wrzesień, ponadto na początku września poinformował mnie
    że to jest jego ostatni miesiąc i do konca września opuści lokal.
    Część pieniędzy miał mi dać w towarze do 16 września, niestety po 16 miało
    to byc tydzien pózniej i kiedy od zeszłego poniedziałku próbowałem się z
    nim skontaktować nie odbierał żadnego telefonu, więc w nerwach pojechałem
    do lokalu i przy użyciu zapasowych kluczy otworzyłem drzwi i wymieniłem
    zamki. W lokalu znajduje się jego sprzęt wartości około 6tyś zł. Oczywiście
    następnego dnia rano zadzwoniła do mnie jego żona z pretensjami że nie może
    się dostać do lokalu i że musi się dostać bo ma ważne informacje w
    komputerze które są jej niezwłocznie potrzebne, ja na to że najpierw
    pofatyguja sie do mnie, ureguluja wszystkie należności i wtedy wydam im
    sprzęt. Ona jeszcze odgroziła się że wejdzie do tego lokalu po czym się
    rozłaczyła.
    W umowie znajduje się punkt który stwierdza że jeśli najemca nie zapłaci do
    14 dni umowa zostaje rozwiązana w trybie natychmiastowym.
    Teraz mam dwa pytanią czy grożą mi jakiekolwiek konsekwencje prawne za to
    że wymieniłem zamki do lokalu oraz co zrobić z tymi rzeczami jeśli oni nie
    ureguluja wszystkich należności do konca miesiąca?
    Mam już nstępnych chętnych na ten lokal i chcę go wynająć od 1
    pażdziernika.
    Bardzo proszę o poradę co robić w takiej sytuacji.