  • Data: 2007-07-18 14:27:44
    Temat: Prawo spadkowe po zmianach
    Od: "Ewaska" <e...@w...wpl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam
    i proszę uprzejmie o wskazówkę odnośnie prawa spadkowego.

    Z pewnością rzecz była już tu omawiana, jednak sprawa jest pilna
    więc proszę wybaczyć niechęć do przeglądania archiwum (na wolnym łączu).

    Istnieją sprzeczne interpretacje. Dyrektor banku, w którym jest konto
    spadkodawcy twierdzi, że przeleje pieniądze na konta spadkobierców
    na podstawie prawomocnego postanowienia sądu (które istnieje z datą
    sprzed miesiąca, gdzie __spadkodawca zmarł w roku ubiegłym__)
    i że Urząd Skarbowy w świetle nowych przepisów nie ma nic do tych pieniędzy
    (w szczególności nie może ich opodatkować).

    Urząd Skarbowy natomiast żąda wykazania wkładu w zeznaniu podatkowym
    z zamiarem jego opodatkowania, i twierdzi, ze bank nie wypłaci pieniędzy
    dopóki nie będzie dowodu opłacenia podatku.

    Druga sprawa - Urząd Skarbowy żąda podpisania oświadczenia, że spadkobiercy
    nie będą chcieli mieć wglądu w akta sprawy podatkowej - co jest dla mnie
    kompletnie niezrozumiałe. Jakie okoliczności usprawiedliwiają takie żądanie
    i gdzie o nich można przeczytać.
    Nie miałam zamiaru oglądać akt sprawy podatkowej, ale wobec tego żądania
    podpisu oświadczenia, rzecz staje się dziwna i wręcz zachęca do przejrzenia
    akt.

    Z góry dziękuję za odpowiedź.

    Ewa S.