    From: "Kuba" <c...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Praca Osoby Niepełnosprawnej
    Date: Thu, 2 Sep 2004 22:01:15 +0200
    Sender: c...@o...pl@5-mia-3.acn.waw.pl

    Witam wszystkich zebranych serdecznie,

    Być może to, z czym ośmielam się do Was zwrócić nie powinno trafić tutaj,
    lecz na jakąś grupę n/t pracy, ale - wydaje mi się, iż z uwagi na to, że
    kwestia tyczy zagadnień prawnych dobrze trafiłem :) Chciałem zapytać o rzecz
    następującą: Jestem od dzieciństwa [tak zostało to określone w orzeczeniu,
    choć orzeczenie i całą procedurę rozpocząłem dopiero na początku tego roku
    po sugestii lekarza neurologa] osobą niepełnosprawną w stopniu umiarkowanym.
    Świadom jestem, jako 26-letnia persona, iż nie wszystko jestem w stanie
    robić, ale... Teraz nasuwają mi się wątpliwości i tutaj prosiłbym Was o
    radę: Czy, jako osoba z pewnymi niedyspozycjami (wszczepiona zastawka z
    powodu wodogłowia wrodzonego, marskość wątroby itp.) mogę szukać TYLKO
    spośród pracy dla ON, czy mogę szukać, pod warunkiem, iż praca będzie
    odpowiednia również spośród pracy dla 'zdrowych' nie narażając siebie, oraz
    pracodawcy na konsekwencje w przypadku, gdyby w pracy, którą uzyskałem na
    skutek zatajenia faktu niepełnosprawności coś mi się stało ? Czy prawo to
    jakoś reguluje ? Teoretycznie to pracodawca nie powinien być odpowiedzialny,
    jako, że nie musiał wiedzieć o faktycznym stanie rzeczy, skoro go nie
    poinformowałem, ale jak to jest - nie mam pojecia i stąd prośba o radę.

    Z góry dziękuję.
    Kuba