  • Data: 2009-06-18 11:21:29
    Temat: Powinowactwo z krewnymi małżonka
    Od: Herald <h...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Czy dobrze interpretuję zapis z KRiO art 61^8 §1 że pomimo rozwodu, np.
    teście zostają teściami dalej?
    Konkretnie chodzi mi o związek z sytuacją kiedy ze swojej polisy
    przysługuje z tytułu zgony teścia wypłata odszkodowania. W sytuacji trwania
    małżeństwa - sprawa jest jednoznaczna.
    Ale po rozwodzie wydawało mi się że teść już nie jest teściem i takie
    odszkodowanie nie będzie mi przysługiwało.

    W nawiązaniu do tego właśnie zapisu z KRiO sądzę że teraz nawet po
    rozejściu się z małżonkiem, teście są teściami. Wówczas czy dobrze myślę że
    w następstwie śmierci takiego 'teścia' będę miał prawo do odszkodowania ze
    swojej polisy na życie (przewiduje takie odszkodowania moja polisa)?

    Wszak powinowactwo to stosunek prawno-rodzinny łączący jednego małżonka z
    krewnymi drugiego. Jest wyłącznie więzią prawną, w odróżnieniu od
    pokrewieństwa, które jest więzią biologiczno-prawną.