    From: TOmek <1...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Potwierdzenie otrzymania kopii dowodu osobistego
    Date: Tue, 12 Aug 2008 11:53:51 +0200

    Witam!
    Wiem ze temat byl kilkakrotnie poruszany ale nie znalazlem odpowiedzi.

    Na kazdym kroku zadaja kserokopi dowodu osobistego. Przykladem moze byc
    MOPS podczas skladania wniosku o becikowe. W moim miejscu zamieszkania
    sa wyjatkowo upierdliwi np. facetowi za mna urzedas nie przyjal wniosku
    poniewaz byl ... wypelniony na komputerze a nie odrecznie (oczywiscie
    wszelkie podpisy byly zlozone recznie, swoja droga zastanawiam sie gdzie
    moznaby zlozyc skarge na takie zachowanie).
    Ale do rzeczy. Odkad kilka lat temu jeden z moich krewnych mial duze
    nieprzyjemnosci z powodu pozyskanych przez oszusta kserokopii dowodu
    osobistego mam manie na tym punkcie i tam gdzie sie da nie pozwalam na
    kserowanie moich dokumentow.

    Pytanie brzmi czy mogę do skladanych kserokopii dowodu np. dopisac na
    kopii (zachowujac jej czytelnosc) adnotację typu "kopia tylko na
    wylacznosc MOPS" lub w przypadku odmowy czy mogę zażądać potwierdzenia
    otrzymania kserokopii dowodu osobistego (no i jakich danych urzędnika
    mogę wymagać na tym potwierdzeniu)? Czy są na to konkretne przepisy?

    Pozdrawiam
    Tomek