  • 111. Data: 2008-08-02 02:05:33
    Temat: Re: Potrącenie za wypłate wypłaty
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 01 sierpień 2008 22:53
    (autor Marcin Mokrzycki
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <4...@4...net>):

    > Ale to przecież sama korzyść dla pracodawcy, gdyż nie musi konwojować
    > gotówki do banku i płacić za wpłatę na własne konto.

    a) sporo pracodawców nie ma gotówki i właśnie musi konwojować w drugą
    stronę, zatrudniać kasjerkę, urządzać kasę. Czasami dla 3 osób-debili.

    b) Nawet jeśli ma gotówkę, bo jest np. to targowisko, to znów zapewne cała
    kasa nie idzie na pensje, więc i tak DO BANKU konwój jedzie. A później
    przelewy idą myk-myk z automatu w 10 sekund do wszystkich pracowników. A w
    kasie trzeba zatrudnić kasjerkę i urządzić kasę. Czasami dla 3
    osób-debili.

    generalnie pieniądz papierowy powinien zniknąć, bo jest kłopotliwy. Ostatnio
    właśnie nawet w sklepie się klient jeden słusznie oburzył, że powinna być
    osobna kasa dla gotówkarzy, bo oni tylko spowalniają kolejkę. Trzeba te
    monety liczyć, problemy z wydaniem czasami są, kasjerka leci, szuka...
    Pieniądz wirtualny to przyszłość i jedynie koszt jego wdrożenia jest jeszcze
    zbyt wysoki, żeby baba w budce z pomidorami go wykorzystywała, ale i tak
    byłby nawet tam właściwy.

    --
    Tristan

  • 112. Data: 2008-08-02 03:40:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 02.08.2008 Tristan <n...@s...pl> napisał/a:
    > W odpowiedzi na pismo z piątek 01 sierpień 2008 21:42
    > (autor Johnson
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <g6vout$gq0$1@inews.gazeta.pl>):

    > swobodę umierania na ulicy? Kogo stać na leczenie, jakby było pełnopłatne?

    To demagogia Tristan. Jeśli cały system (nie tylko medyczny) funkcjonuje
    poprawnie to większość ludzi, w z grubsza normalnym, tzw kapitalistycznym
    kraju będzie stać na leczenie. Porównywałem sobie kiedyś obciążenia
    wynikające z ZUS ze składkami płaconymy w jednej z firm ubezpieczeniowych
    dla ich najdroższej polisy i te składki są tylko 2x większe od zusowskiego
    obciążenia. Polisa zaś oferuje pokrycie 100% kosztów do sumarycznej kwoty
    liczonej w milionach dolarów, w prywatnych klinikach i we wszystkich
    krajach świata (za wyjątkiem USA :) Płacąc polskie ubezpieczenie medyczne
    ludzie łażą dodatkowo prywatnie i te 2x robi się kwotowo praktycznie równe
    z sumarycznymi, polskimi wydatkami medycznymi. Jak chcesz dam Ci konkretne
    przykłady na priva.

    --
    Marcin

  • 113. Data: 2008-08-02 06:18:11
    Od: "@((s)).wp.pl" <""z_domu_do_pracy\"@((s)).wp.pl">

    Użytkownik Jacek_P napisał:

    > Tristan, co ci sie dzieje? Do tej pory pisales w miare z sensem,

    zartujesz, prawda?

  • 114. Data: 2008-08-02 06:29:08
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Tristan <n...@s...pl> napisal:
    > swobodę umierania na ulicy? Kogo stać na leczenie, jakby było pełnopłatne?

    A teraz to jakie jest? Fundowane? Tak samo placisz ty, ja, Johnson.
    Jedynie rolnicy na nas zeruja. Tak, rolnicy maja fundowane.

    > Biorąc pod uwagę, że chorzy to głównie biedni są, bo starzy lub chorzy, to
    > poza rutynowym rutinoscorbinem mało kogo by było stać na leczenie.

    A wiesz co to jest ubezpieczenie i jaka funkcje pelni?
    A poza tym, bardzo brutalnie zapytam: od kiedy jest powiedziane,
    ze darmozjady maja prawo zerowac na cudzej pracy?

    Jak ktos jest chorym/inwalida od urodzenia, to dostanie rente
    jako jalmuzne od spoleczenstwa. On tej renty nie wypracowal.
    Ale jak zaczyna chorowac kolo piecdziesiatki to w jego interesie
    bylo ubezpieczyc sie. A jak sie nie ubezpieczyl, to... jego sprawa.
    Mial prawo do nieubezpieczania sie, ma teraz prawo do zdychania.

    > No i świetnie prosperowały.
    > Poza tym -- jaki monopol? Jest masa nienfzetowych przychodni. Tylko właśnie
    > kogo na to stać, a do tego usługi mają żenuła.

    Swietnie prosperowaly? No, tak, swietnie prosperowaly. Zarobki prezesow
    byly niezle, pracownikow tez, uslugi denne.

    > Tylko co wtedy z chorymi? Byłoby jak w USA... jak jesteś zdrowy i bez
    > rodzinnych podejrzeń o skłonności chorobowe, to cię ubezpieczą... A to
    > działa jak ubezpieczenie auta... Na wypadek jednorazowej ,,stłuczki'' się
    > nada, ale jak staniesz się nagle regularnym stłuczkowiczem, to po prostu
    > wypadasz z ubezpieczenia i umierasz na ulicy.

    No to skarbie profilaktyka, unikanie ryzykownych zachowan.
    Nie widze powodu, aby fundowac darmozjadom leczenie, utrzymanie itd.
    Jedyny szczatkowy powod to profilaktyka epidemiologiczna. I tylko
    na podstawowym poziomie.

    > No i to trzeba zaorać... No ale jak się na wodza wybiera gościa, który w
    > zasadzie nie kontaktuje i głównie chodzi, uśmiecha się i rusza ustami jak
    > ryba, bo za młodu mu mózg marycha wypaliła....

    He, he, a poprzednicy to inni byli? A nastepcy to inni beda?
    Dopoki nie bedzie mozliwosci skutecznego odwolania takiego
    politycznego patafiana w trakcie kadencji i zdjecia posla-idioty
    z mandatu, to nic sie nie zmieni.

    > Ale nogami by zagłosowali zdrowi i bogaci. Bo chorzy by umarli. Sorry, ale
    > do UPR mnie po prostu nie przekonasz.

    Chorzy nie sa chorymi od urodzenia. Wczesniej mieli pracowac, odkladac,
    ubezpieczac sie. A jak przehulali caly dorobek to niech zdychaja.
    Inaczej to bedzie tak, jak z uzdrawianiem sluzby zdrowia. Jak szpital
    byl oszczedny, racjonalnie zarzadzany, nie robil dlugow to wyszedl
    teraz na idiote, bo zadluzeni po raz kolejny zostana oddluzeni.
    Premiujesz idiotow. Takie spoleczenstwo sie szybko skonczy, bo zdrowi... wyjada.
    Czy myslisz, ze tylu Polakow by wyjechalo, gdyby w kraju nagle skoczyly
    zarobki do gory o chocby polowe pasozytniczego ZUS-u? My placimy
    na obecnych emerytow i rencistow, sami z tego nie bedziemy mieli nic
    pomimo ustawicznego wciskania kitu. Ty w ZUS-ie nie masz pieniedzy,
    ty masz tylko jednostki rozliczeniowe. A ich wartosc bedzie zadna.

    > Ah, nie muszą kandydować... Mogą sensownie właśnie zarządzać.... Bo przecie
    > polityk z kandydowania to tylko reprezentacja. On nie ma być fachowcem. On
    > ma być łącznikiem pomiędzy narodem a fachowcami.

    No to bedziesz mial maciarewiczowskie dwutygodniowe kursy na fachowcow.
    To juz przerabiano. Mam ci przypomniec artykul Rakowskiego:

    'Dobry fachowiec, ale bezpartyjny'

    Proponuje przed jesienia cwiczyc fraze:

    'na uziomach zamiast sztycy wisiec beda politycy' :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 115. Data: 2008-08-02 06:38:22
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Tristan <n...@s...pl> napisal:
    > racjonalizm = poglądy polityczne zgodne z USA?

    Nie. Ponizej sam dales sensowne definicje. Ty nie kierujesz sie
    rozumem, ale emocjami i utopijnymi wizjami. Czy czytasz ze zrozumieniem
    to co pisze? Olgierdowi juz napisalem, ze poglady ekonomiczne
    lansowane w USA to taka sama utopia jak marksizm-leninizm.
    Z akcydentalnych i tylko okresowych zgodnosci tworza teorie
    ekonomiczno-spoleczne, a potem wjezdzaja czolgami, aby rabowac
    rope, a przy okazji cwiczyc poligonowo. Bin Laden to wzorcowy
    przyklad, ze amerykanski imperializm jest dokladnie taki sam,
    jak socjalizm - stworzyl problem, z ktorym nie umie sobie poradzic.
    Dla niezorientowanych: bin Laden byl finansowany przez USA, dopoki
    byl wygodnym narzedziem antyradzieckim w Afganistanie.

    > Wg SJP to:
    >
    > racjonalizm
    > 1. ?przekonanie o sile i możliwościach poznawczych rozumu ludzkiego oraz o
    > konieczności kierowania się nim we wszelkim działaniu?
    > 2. ?kierunek filozoficzny przyznający rozumowi główną bądź wyłączną rolę w
    > procesie poznania?
    > 3. ?stanowisko domagające się przestrzegania restrykcyjnych norm naukowości
    > poznania?
    > ? racjonalistyczny ? racjonalistycznie

    No widzisz. A ty nie przestrzegasz norm poznania. Lansujesz idee.
    Idee nie sa normami poznania. Idee to normy zachowan.

    > Nie wiem jak to się ma do moich poglądów prospołecznych.

    To nie sa poglady prospoleczne. To sa poglady lansujace pasozytnictwo
    lumpenproletariatu. Ty probujesz mnie przekonac, ze nalezy nakarmic
    glodnego, ja probuje znalezc mu prace. Nie nakarmisz wszystkich,
    bo nie starczy ci zasobow, jezeli ci glodni sami sie nie wezma do
    pracy. Polski NFZ sie rozklada, bo 30% klientow to pasozyty nie placace
    realnych skladek - rolnicy. I co zrobisz jak sie do reszty rozlozy?
    Zaplaczesz, ze swiat jest zly?

    > A akutrat są one bardzo zgodne z częścią informatyki kreowaną
    > przez społeczności wolnego oprogramowania.

    To sa srodowiska z lewacka ideologia. Ty tez pracujesz za darmo
    w tym szpitalu? I czekasz na 'co laska'?

    > Nie ja jeden zauważam, że drapieżny kapitalizm zabija
    > człowieka w człowieku.

    Nedza, ktora sprowadzi wdrozenie twoich pomyslow w zycie
    zabija czlowieczenstwo jeszcze bardziej. Najbardziej wredny
    i pazerny kapitalista nie bedzie tak bezwzgledny, jak nedzarz
    walczacy o przezycie.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 116. Data: 2008-08-02 06:42:01
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Tristan <n...@s...pl> napisal:
    > No ale skoro socjalizm be, kapitalizm be, dyktatura be, państwo wyznaniowe
    > be.... no to co jest niebe?

    Nie odwracaj kota ogonem. Co ma wspolnego organizacja srodkow
    produkcji (socjalizm, kapitalizm) do organizacji nadbudowy?
    Co prawda Lem twierdzil w 'Dialogach', ze srodki produkcji
    okreslaja technologie, a ta przeksztalca nadbudowe, ale
    to byla tylko jego teza.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 117. Data: 2008-08-02 07:01:18
    Od: "witek67" <w...@o...pl>

    przykład :

    oficjalnie zarabiasz 2000,00 netto i tyle masz dostać do reki czy na konto.
    pracodawca co miesiąc z banku dostaje rozliczenie konta firmowego jakie miał
    koszty (prowadzenie , koszty przelewów itd) na 100% te koszty wciąga w
    ksiegowosci, a skoro z twojej pensji pobiera opłaty za przelew to zadnych
    kosztów nie ponosi a to co księguje to jest niezgodne z prawem, proponuje
    powiadomić PiP (nie otrzymujesz pensji zgodnie z umową) oraz US (oszustwo
    związane z kosztami )

    pozdrawiam witek

  • 118. Data: 2008-08-02 07:26:03
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sat, 02 Aug 2008 09:49:24 +0800, Marcin Debowski napisał(a):

    > Swoją drogą, jaka egzotyczna dyskusja, niby dość emocjonalna a jeszcze
    > (zdaje się, bo nie dobrnąłem do końca) nikt nikogo nie zwyzywał.

    NTG ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 119. Data: 2008-08-02 07:34:06
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sat, 02 Aug 2008 06:38:22 +0000, Jacek_P napisał(a):

> [...]
    > marksizm-leninizm. Z akcydentalnych i tylko okresowych zgodnosci tworza
    > teorie ekonomiczno-spoleczne, a potem wjezdzaja czolgami, aby rabowac

    Ale przecież sęk właśnie w tym, że w Stanach nie lansuje się za bardzo
    jakichś poglądów. Są katedry ekonomiczne, gdzie naukowcy wymyślają różne
    cuda -- gdzieś od keynsizmu do szkoły chicagowskiej -- czasem jakiś New
    Deal czy inne cuda (projekty prezydentowej Clintonowej sprzed jakichś 15
    lat), ale ogólnie to wszystko tam się toczy bez zbędnej, jałowej,
    dialektycznej dywagacji.

    A z tym rabowaniem ropy to chyba w ogóle kiepski żart, jakby tak było, to
    znów ropa kosztowałaby $10, jak pod koniec wojny sowiecko-afgańskiej. A
    nie kosztuje.

  • 120. Data: 2008-08-02 07:41:10
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Olgierd <n...@r...org> napisal:
> [...]
    > Deal czy inne cuda (projekty prezydentowej Clintonowej sprzed jakichś 15
    > lat), ale ogólnie to wszystko tam się toczy bez zbędnej, jałowej,

    W USA - tak, ale spojrz co dzieje sie tam, gdzie Amerykanie wciskaja
    sie gospodarczo. Tam zaczyna sie ostre pranie mozgow politykow pod haslem
    'wolnego handlu' i 'globalizacji', demolowanie lokalnej gospodarki,
    a potem juz radosnie przychodza z kolonializmem gospodarczym,
    bo monokultury gospodarczej gospodarka bym nie nazwal. A jak jakis
    sredni lub maly kraj ma zdanie odrebne to wyciaga sie embargo, blokade
    klauzuli najwyzszego uprzywilejowania i juz sa rzuceni na kolana.
    No i modne ostatnio: ochrona wlasnosci intelektualnej, he, he. Ze strony
    kraju bedacego jednym z najwiekszych piratow biotechnologicznych.

    > A z tym rabowaniem ropy to chyba w ogóle kiepski żart, jakby tak było, to
    > znów ropa kosztowałaby $10, jak pod koniec wojny sowiecko-afgańskiej. A
    > nie kosztuje.

    A sadzisz, ze firma Cheneya - 'Halliburton' lobbowala za napascia na Irak,
    zeby ropa potaniala, czy zeby zyski wzrosly? No i zamiast lokalnej swieckiej
    dyktatury mamy teraz rozsadnik terrorystow religijnych. Amerykanie zrobili
    dokladnie taki sam blad, jak Rosjanie w Afganistanie. Interwencja bezposrednia
    to lapanie sie brzytwy, a jak sie juz lapiesz, to trzeba uwazac, za ktory
    koniec ;)

    Inwazje mieli swietna, blyskawiczna, ale w zakresie okupacji to lepsi
    sa Brytyjczycy, Francuzi. Wiesz, te lata doswiadczen kolonialnych :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek