    From: Tristan <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Potrącenie za wypłate wypłaty
    Date: Sat, 02 Aug 2008 04:05:33 +0200
    <g6t366$qb8$1@inews.gazeta.pl> <g6u69p$k9a$1@news.onet.pl>
    <Pine.WNT.4.64.0808010935050.2688@quad> <g6uit3$p5t$4@news.onet.pl>
    <3...@4...net> <g6ukpd$u7e$7@news.onet.pl>
    <56au99z7rp9y.1scdvr5jnsrga$.dlg@40tude.net> <g6v23u$8bp$4@news.onet.pl>
    <1dkpht9pppl60$.1xul6lgener4w.dlg@40tude.net> <g6vloc$tn0$1@news.onet.pl>
    <4...@4...net>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 01 sierpień 2008 22:53
    (autor Marcin Mokrzycki
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <4...@4...net>):

    > Ale to przecież sama korzyść dla pracodawcy, gdyż nie musi konwojować
    > gotówki do banku i płacić za wpłatę na własne konto.

    a) sporo pracodawców nie ma gotówki i właśnie musi konwojować w drugą
    stronę, zatrudniać kasjerkę, urządzać kasę. Czasami dla 3 osób-debili.

    b) Nawet jeśli ma gotówkę, bo jest np. to targowisko, to znów zapewne cała
    kasa nie idzie na pensje, więc i tak DO BANKU konwój jedzie. A później
    przelewy idą myk-myk z automatu w 10 sekund do wszystkich pracowników. A w
    kasie trzeba zatrudnić kasjerkę i urządzić kasę. Czasami dla 3
    osób-debili.

    generalnie pieniądz papierowy powinien zniknąć, bo jest kłopotliwy. Ostatnio
    właśnie nawet w sklepie się klient jeden słusznie oburzył, że powinna być
    osobna kasa dla gotówkarzy, bo oni tylko spowalniają kolejkę. Trzeba te
    monety liczyć, problemy z wydaniem czasami są, kasjerka leci, szuka...
    Pieniądz wirtualny to przyszłość i jedynie koszt jego wdrożenia jest jeszcze
    zbyt wysoki, żeby baba w budce z pomidorami go wykorzystywała, ale i tak
    byłby nawet tam właściwy.

    --
    Tristan