    From: Jacek_P <L...@c...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Potrącenie za wypłate wypłaty
    Date: Sat, 2 Aug 2008 06:29:08 +0000 (UTC)

    Tristan <n...@s...pl> napisal:
    > swobodę umierania na ulicy? Kogo stać na leczenie, jakby było pełnopłatne?

    A teraz to jakie jest? Fundowane? Tak samo placisz ty, ja, Johnson.
    Jedynie rolnicy na nas zeruja. Tak, rolnicy maja fundowane.

    > Biorąc pod uwagę, że chorzy to głównie biedni są, bo starzy lub chorzy, to
    > poza rutynowym rutinoscorbinem mało kogo by było stać na leczenie.

    A wiesz co to jest ubezpieczenie i jaka funkcje pelni?
    A poza tym, bardzo brutalnie zapytam: od kiedy jest powiedziane,
    ze darmozjady maja prawo zerowac na cudzej pracy?

    Jak ktos jest chorym/inwalida od urodzenia, to dostanie rente
    jako jalmuzne od spoleczenstwa. On tej renty nie wypracowal.
    Ale jak zaczyna chorowac kolo piecdziesiatki to w jego interesie
    bylo ubezpieczyc sie. A jak sie nie ubezpieczyl, to... jego sprawa.
    Mial prawo do nieubezpieczania sie, ma teraz prawo do zdychania.

    > No i świetnie prosperowały.
    > Poza tym -- jaki monopol? Jest masa nienfzetowych przychodni. Tylko właśnie
    > kogo na to stać, a do tego usługi mają żenuła.

    Swietnie prosperowaly? No, tak, swietnie prosperowaly. Zarobki prezesow
    byly niezle, pracownikow tez, uslugi denne.

    > Tylko co wtedy z chorymi? Byłoby jak w USA... jak jesteś zdrowy i bez
    > rodzinnych podejrzeń o skłonności chorobowe, to cię ubezpieczą... A to
    > działa jak ubezpieczenie auta... Na wypadek jednorazowej ,,stłuczki'' się
    > nada, ale jak staniesz się nagle regularnym stłuczkowiczem, to po prostu
    > wypadasz z ubezpieczenia i umierasz na ulicy.

    No to skarbie profilaktyka, unikanie ryzykownych zachowan.
    Nie widze powodu, aby fundowac darmozjadom leczenie, utrzymanie itd.
    Jedyny szczatkowy powod to profilaktyka epidemiologiczna. I tylko
    na podstawowym poziomie.

    > No i to trzeba zaorać... No ale jak się na wodza wybiera gościa, który w
    > zasadzie nie kontaktuje i głównie chodzi, uśmiecha się i rusza ustami jak
    > ryba, bo za młodu mu mózg marycha wypaliła....

    He, he, a poprzednicy to inni byli? A nastepcy to inni beda?
    Dopoki nie bedzie mozliwosci skutecznego odwolania takiego
    politycznego patafiana w trakcie kadencji i zdjecia posla-idioty
    z mandatu, to nic sie nie zmieni.

    > Ale nogami by zagłosowali zdrowi i bogaci. Bo chorzy by umarli. Sorry, ale
    > do UPR mnie po prostu nie przekonasz.

    Chorzy nie sa chorymi od urodzenia. Wczesniej mieli pracowac, odkladac,
    ubezpieczac sie. A jak przehulali caly dorobek to niech zdychaja.
    Inaczej to bedzie tak, jak z uzdrawianiem sluzby zdrowia. Jak szpital
    byl oszczedny, racjonalnie zarzadzany, nie robil dlugow to wyszedl
    teraz na idiote, bo zadluzeni po raz kolejny zostana oddluzeni.
    Premiujesz idiotow. Takie spoleczenstwo sie szybko skonczy, bo zdrowi... wyjada.
    Czy myslisz, ze tylu Polakow by wyjechalo, gdyby w kraju nagle skoczyly
    zarobki do gory o chocby polowe pasozytniczego ZUS-u? My placimy
    na obecnych emerytow i rencistow, sami z tego nie bedziemy mieli nic
    pomimo ustawicznego wciskania kitu. Ty w ZUS-ie nie masz pieniedzy,
    ty masz tylko jednostki rozliczeniowe. A ich wartosc bedzie zadna.

    > Ah, nie muszą kandydować... Mogą sensownie właśnie zarządzać.... Bo przecie
    > polityk z kandydowania to tylko reprezentacja. On nie ma być fachowcem. On
    > ma być łącznikiem pomiędzy narodem a fachowcami.

    No to bedziesz mial maciarewiczowskie dwutygodniowe kursy na fachowcow.
    To juz przerabiano. Mam ci przypomniec artykul Rakowskiego:

    'Dobry fachowiec, ale bezpartyjny'

    Proponuje przed jesienia cwiczyc fraze:

    'na uziomach zamiast sztycy wisiec beda politycy' :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek