  • 121. Data: 2008-08-02 07:42:25
    Temat: Re: Potrącenie za wypłate wypłaty
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sat, 02 Aug 2008 03:43:57 +0200, Tristan napisał(a):

    > Stabilność partyjna i programowa powinna być warunkiem dopuszczenia do
    > wyborów. Partia która powstała na mniej niż 4 lata przed wyborami --
    > won.

    Dlaczego? Ma być konserwowanie układu na chama? Rozumiem, że 18-latek
    zakładający partię (bo może), Twoim zdaniem nie mógłby już kandydować w
    wieku 21, lecz dopiero w wieku 22 lat?

    > Polityk, który zmienił partię na mniej niż 2 lata przed wyborami --
    > won.

    Dlaczego? Czyli ma udawać, bo tak będzie dlań lepiej? Bo zgoda buduje, a
    niezgoda rujnuje?

    > No i niezależne grupy ekspertów doradzające ministrom.

    A takie, takie to już są.

    > po drugie primo:
    > łatwiej w socjalizmie niż kapitalizmie. W tym drugim spory wpływ na
    > działanie polityków mają walizeczki prokomów, microsoftów, abegów i
    > innych.

    W pierwszym też, ale to są różne Pafawagi, zrzeszenia, zjednoczenia,
    Kasprzaki itd.

    > No i tak się staram żyć i każdy powinien. Bo co proponujesz? machnijmy
    > ręką i wprowadźmy prawo dżungli? No to jest kilka takich państw, ja
    > dziękuję.

    No tak, Kuba.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 122. Data: 2008-08-02 09:13:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 2 Aug 2008, @((s)).wp.pl wrote:

    > zartujesz, prawda?

    IMHO - nie.
    Przejrzyj ostatnie cztery lata, nie ostatnie cztery kwartały ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 123. Data: 2008-08-02 09:36:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Aug 2008, Jacek_P wrote:

    > Ot chocby BS w Polajewie - upadlosc w 1995 r, BS w Pile - upadlosc w 1994.

    Thx.

    pzdr, Gotfryd

  • 124. Data: 2008-08-02 09:48:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Aug 2008, Tristan wrote:

    > (autor Kocureq

    > Uważasz, że mamy teraz fachowców?

    Nie.
    Praktyka pokazuje, że nie daje się ich wybrać (w aktualnym ustroju
    i dla celów innych niż czysto kapitalistyczny zysk jakiejść firmy).
    I nikt nie wie dlaczego ;>

    pzdr, Gotfryd

  • 125. Data: 2008-08-02 09:57:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Aug 2008, Johnson wrote:

    > Nie żartuj. Kasy chorych to to samo. Miały monopol, tak jak NFZ, tylko na
    > mniejszym obszarze.

    wKwestiiFormalnej: nie da się ukryć, że pewnym plusem *była* możliwość
    obejrzenia różnic w zarządzaniu.
    Nie mam pojęcia, czy zarzuty o nieprawidłowość w reklamie na kartach
    chorych były uzasadnione czy nie (ówczesny szef kasy też już chyba
    wszystkim zarządzał, KZK GOP nie wyłączając :>), ale same karty
    raczej nie bez powodu bardzo się "środowisku" nie podobały :P
    Idzie oczywiscie o karty chipowe, pozwalające na identyfikację
    usługodawcy, usługobiorcy i samej usługi.
    Krótko mówiąc, nawet tak uboga wersja "nibykonkurencji podzielonej
    terytorialnie" pozwoliła obejrzeć kilka ciekawych aspektów.
    Z wizyt w przychodniach mi wychodzi, że ten system chyba działa,
    i to JEDNAK lepiej niż Płatnik "nie mamy pana pieniędzy i co nam
    pan zrobi, proszę pokazać kwity wpłat".

    Tak przy okazji i z ciekawości - czy reszta .pl w końcu przeszła
    na coś innego niż "zwyczajową papierkologię", w której to NIKT
    przy rozsądnych kosztach nie jest w stanie za wiele sprawdzić? ;)

    > A trafność takich rozwiązań pokazałaby się gdyby ubezpieczenie chorobowe nie
    > było obowiązkowe.

    Prawda.

    > Jak? Przecież każda następna ekipa poprawa zarządzanie ;) tzn. zwiększa ilość
    > urzędników i wybiera fachowców, czyli swoich.

    Ano :(

    [...]
    > Ale zastanowiłeś się dlaczego płacimy ? Bo musimy. Normalnie - to jest
    > nieprzymusowe - ubezpieczenie zwrotne nie robiłoby takich rzecz, a jakby
    > robiło to ludzie zagłosowali by nogami i byłoby po takiej firmie.

    pzdr, Gotfryd

  • 126. Data: 2008-08-02 10:07:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 2 Aug 2008, Tristan wrote:

    > No i niezależne grupy ekspertów doradzające ministrom.

    Weź i nam objaśnij, kto ma tę niezależność zapewnić.
    Bo jak minister to już takich mamy.
    Jak powszechne głosowanie, to obawiam się o wynik.
    A jak "wybrani fachowcy z branży", to obawiam się że flejmów
    na temat "branż zamkniętych", tak jak nie przymierzając prawo
    już było dość :>

    Eksperta to możesz sobie wybrać, jak ma działać w TWOIM interesie.

    Krótko mówiąc, obawiam się że "twój ekspert" i "ekspert rolnika"
    to będą zupełnie różni eksperci.
    Który będzie miał mieć ważniejszy głos? ;)
    Jak powiesz, że demokratycznie (bo rolników jest wiecej) to mamy
    koniec dyskusji - nie masz nic do gadania :P

    pzdr, Gotfryd

  • 127. Data: 2008-08-02 10:43:34
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 02 sierpień 2008 09:42
    (autor Olgierd
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <p...@r...org>):

    > Dlaczego? Ma być konserwowanie układu na chama? Rozumiem, że 18-latek
    > zakładający partię (bo może), Twoim zdaniem nie mógłby już kandydować w
    > wieku 21, lecz dopiero w wieku 22 lat?

    No i słusznie. Nie można stać się dobrym w 10 minut.

    > Dlaczego? Czyli ma udawać, bo tak będzie dlań lepiej? Bo zgoda buduje, a
    > niezgoda rujnuje?

    No to zobacz teraz. każdy u żłoba zaliczył z 10 partii i 12 zmian poglądów.
    W skali kraju poglądy i plany muszą być długofalowe. A nie że dzisiaj kocha
    rolników, a jutro prostytutki. Bo akurat lepiej zagłosują. Taki
    Marcinkiewicz... Najpierw kochał PiS, a jak PiS dostał mniej w wyborach, to
    sruuu do PO. Jak naród ma wybierać, to musi być stabilna linia i stabilne
    poglądy.

    > A takie, takie to już są.

    No to coś im słabo idzie.

    --
    Tristan

  • 128. Data: 2008-08-02 10:48:07
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 02 sierpień 2008 12:07
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0808021203050.4024@quad>):

    > Weź i nam objaśnij, kto ma tę niezależność zapewnić.

    Prawo. Np. każda partia by proponowała swojego eksperta. Wtedy rozkład
    polityczny byłby równy i musieli by uzgodnić wspólne stanowisko.

    > Krótko mówiąc, obawiam się że "twój ekspert" i "ekspert rolnika"
    > to będą zupełnie różni eksperci.

    No i dobrze. I będą ze sobą rozmawiali.

    W końcu w sądach są niezależni biegli, no nie?

    --
    Tristan

  • 129. Data: 2008-08-02 11:18:13
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 02 sierpień 2008 08:38
    (autor Jacek_P
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g70vcu$bft$2@srv.cyf-kr.edu.pl>):

> [...]
    > to co pisze? Olgierdowi juz napisalem, ze poglady ekonomiczne
    > lansowane w USA to taka sama utopia jak marksizm-leninizm.
    > Z akcydentalnych i tylko okresowych zgodnosci tworza teorie
    > ekonomiczno-spoleczne, a potem wjezdzaja czolgami, aby rabowac
    > rope, a przy okazji cwiczyc poligonowo. Bin Laden to wzorcowy
    > przyklad, ze amerykanski imperializm jest dokladnie taki sam,
    > jak socjalizm - stworzyl problem, z ktorym nie umie sobie poradzic.
    > Dla niezorientowanych: bin Laden byl finansowany przez USA, dopoki
    > byl wygodnym narzedziem antyradzieckim w Afganistanie.

    No więc jaki ustrój proponujesz?
    Jaki jest ,,racjonalny''?

    > To nie sa poglady prospoleczne. To sa poglady lansujace pasozytnictwo
    > lumpenproletariatu. Ty probujesz mnie przekonac, ze nalezy nakarmic
    > glodnego, ja probuje znalezc mu prace. Nie nakarmisz wszystkich,
    > bo nie starczy ci zasobow, jezeli ci glodni sami sie nie wezma do
    > pracy.

    No i z tym się zgadzam. Czy ja mówię, żeby dawać bumelantom? Toż właśnie za
    PRL bumelantyzm i nieróbstwo było tępione i każdy musiał pracować. Może i
    niektórzy tylko się po PGRach opierdalali, ale przynajmniej do roboty
    chodzili, a teraz siedzą na placu i piją za moje.

    Ja popieram socjalizm, nie marnotrawizm, już pisałem.

    > Polski NFZ sie rozklada, bo 30% klientow to pasozyty nie placace
    > realnych skladek - rolnicy. I co zrobisz jak sie do reszty rozlozy?
    > Zaplaczesz, ze swiat jest zly?

    Wszystko przez żydów, cyklistów i rolników? Akurat rolnicy niewiele
    korzystają z usług NFZ.

    > To sa srodowiska z lewacka ideologia.

    I chwała im za to, bo dzięki temu można jako tako żyć bez bycia przestępcą.

    > Ty tez pracujesz za darmo
    > w tym szpitalu?

    A kto mówi o pracy za darmo?
    Pismo mówi ,,wart jest robotnik swojej strawy''.

    > Nedza, ktora sprowadzi wdrozenie twoich pomyslow w zycie
    > zabija czlowieczenstwo jeszcze bardziej. Najbardziej wredny
    > i pazerny kapitalista nie bedzie tak bezwzgledny, jak nedzarz
    > walczacy o przezycie.

    Ale jaka nędza? Czy w Szwecji jest nędza? Nie myl socjalizmu z PRL, bo w PRL
    wysysał dobra Wielki Brat. A i tak nędzy nie było. Za to teraz w niektórych
    środowiskach jest. Bo właśnie socjalizm polega na tym, żeby nie pozwolić
    jednostkom na sranie kasą obok nędzy reszty. Nie ma ekstremalnie bogatych,
    ale i nie ma nędzy właśnie.

    --
    Tristan

  • 130. Data: 2008-08-02 11:22:16
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 02 sierpień 2008 05:40
    (autor Marcin Debowski
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f...@z...router>):

    > To demagogia Tristan. Jeśli cały system (nie tylko medyczny) funkcjonuje
    > poprawnie to większość ludzi, w z grubsza normalnym, tzw kapitalistycznym
    > kraju będzie stać na leczenie.

    Tak. Tę większość, która jest zdrowa i leczy się na detale.

    > Porównywałem sobie kiedyś obciążenia
    > wynikające z ZUS ze składkami płaconymy w jednej z firm ubezpieczeniowych
    > dla ich najdroższej polisy i te składki są tylko 2x większe od zusowskiego
    > obciążenia.

    No i ludzi stać na 2xNFZ? Bo pisząc ,,zusowskie'' myślisz o nfztowym, nie?

    > Polisa zaś oferuje pokrycie 100% kosztów do sumarycznej kwoty
    > liczonej w milionach dolarów, w prywatnych klinikach i we wszystkich
    > krajach świata (za wyjątkiem USA :)

    Spytaj ich co będzie, jak będziesz przewlekle chory. Jak np. będziesz miał
    stwardnienie rozsiane i będziesz potrzebował regularnych leków do końca
    życia. Spytaj czy cię ubezpieczą jak JUŻ jesteś chory.

    Prywatny ubezpieczyciel ma zarabiać. Szacuje ryzyko i CZASAMI wtopi. Więc
    dla przeciętnego zdrowego obywatela OK. Gorzej ze starymi lub schorowanymi.

    --
    Tristan