  • Data: 2003-09-05 10:25:06
    Temat: Potrącenie pijanego pieszego - help !!!
    Od: "Iwonka" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witajcie, jestem tu nowa, ale mam bardzo duży problem, dlatego zwracam się
    do Was o pomoc.
    Mój brat jadąc w nocy samochodem najechał na śpiącego na łuku jezdni
    pieszego. Pieszy miał ponad dwa promile alkoholu we krwi i spał na środku
    pasa jezdni po której poruszał się mój brat. Brat próbował dokonać manewru
    omijania, jednakże zauważył go za późno, a ponadto z naprzeciwka jechało
    drugie auto. Przejechał po tym człowieku, na skutek czego pieszy doznał
    obrażeń pęknięcia kości żuchwy i żeber oraz znacznych otarć.
    Zaznaczam, że brat sam wezwał do tego zdarzenia policję oraz pogotowie.
    Policja ustaliła, że brat poruszał się z prędkością około 40 km/h i nie był
    pod wpływem alkoholu. Wszczęte rutynowe dochodzenie przeciwko memu bratu
    zostało umorzone, a winą obarczono pijanego i śpiącego na jezdni pieszego.
    Jednakże ten poszkodowany pieszy założył przeciwko mojemu bratu sprawę
    cywilną w sądzie, jak to zostało określone jest to skarga i prośba o
    zadośćuczynienie dla niego.
    Zwracam się z pytaniem, czy jeśli umorzono postępowanie wszczęte przez
    policję, to czy pieszy może wygrać sprawę z powództwa cywilnego? Co grozi
    memu bratu, czy powinien on się obawiać tej rozprawy, czy wziąć adwokata,
    czy bronić się samemu?
    Proszę pomóżcie.
    Iwona