    From: KtosTam <k...@t...ue>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Pomoc spoleczna?
    Date: Mon, 24 Apr 2006 02:03:30 +0200

    Jestem kuratorem dla matki przebywającej w DPS.
    Ostatnio otrzymałem decyzję z MOPS o opłatności za DPS w której ujęto
    dodatek pielęgnacyjny matki jako dochód z którego potrącono 75% jako
    odpłatność za pobyt w DPS.
    Od decyzji tej odwołałem się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego.
    Kolegium to powołując się na (Dz. U. z 2004 r., Nr 64, poz. 593 z późn.
    zm.) art. 8 ust. 3 ustawy o pomocy społecznej użyto zwrotu " Za dochód
    uważa się sumę miesięcznych przychodów z miesiąca poprzedzającego
    złożenie wniosku [...]" - uważając go za definicję dochodu.
    Nie zgadzam się z tym wnioskiem, ponieważ definicje obejmujące swym
    zasięgiem całą ustawę zawarto w art.6.
    W.g. mnie art. 8 ust. 3 odnosi się do osób korzystających ze świadczeń
    pieniężnych z pomocy społecznej - chociażby przez wyrażenie "z miesiąca
    poprzedzającego złożenie wniosku", więc musi zachodzić potrzeba złożenia
    wniosku przez osobę ubiegającą się.
    Nie było wniosku-nie można ustalić daty, więc nie można zastosować
    powyższego artykułu.
    Czy moje rozumowanie jest prawidłowe?
    Czy mam szansę na wygranie sprawy przed WSA?
    Proszę o ewentualną pomoc w opracowaniu skargi.
    Pozdrawiam
    -KrzySie-