  • Data: 2008-06-21 09:45:21
    Temat: Paszport tymczasowy...
    Od: Michal_K <m...@n...org> szukaj wiadomości tego autora

    No i lipa- nieco się zagapiłem, wyjazd w przyszły czwartek(3.07). A
    udając się do Bułgarii i Grecji nie sposób nie zahaczyć o Turcję, tyle,
    że paszport skończył się 16 czerwca br...
    Jedyną prawną szansą jest chyba paszport tymczasowy? Jak sprawdzają w
    praktyce to, czy mój przypadek kwalifikuje się do:

    Paszport tymczasowy nie zawiera biometrii. Wydawany jest on:

    * dzieciom do ukończenia 5 roku życia,
    * obywatelom polskim przebywającym za granicą na czas oczekiwania
    na paszport 10-letni lub na powrót do kraju w przypadku zagubienia
    paszportu,
    * w przypadkach nagłych, związanych z chorobą lub pogrzebem członka
    rodziny albo potrzebą pilnego wyjazdu za granicę.

    Pkt 3? Wystarczy jakaś bajka (a może nawet prawda) czy potrzeba jakieś
    dokumenty świadczące o pogrzebie/czymkolwiek? Jak interpretują tą
    potrzebę "pilnego wyjazdu"? Czy po prostu jestem na łasce/niełasce pani
    kierownik biura?