  • 201. Data: 2004-03-25 06:44:20
    Temat: Re: [OT] Re: PKP i "opłata dodatkowa" czyt. mandat - rozklad jazdy
    Od: "Marcin 'Radmar' Wasilewski" <r...@o...pl>

    > Coraz dziwniejsze informacje prezentujesz....Nie wiem czy wiesz ale
    > wszystkie identyfikatory wyrabia jedna i ta sama firma o nazwie PKP PR,
    > zatem szmata z Renomy nie rozni sie absolutnie niczym (poza nazwa
    podmiotu)
    > od takiej z KPZtu czy z ZUGu....

    Ciekawe od kiedy, bo jeszcze jakiś rok temu, to różniła się i to
    znacznie.

    --
    Marcin "Radmar" Wasilewski
    http://www.ostbahn.net

  • 202. Data: 2004-03-25 06:54:02
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Ciekawe od kiedy, bo jeszcze jakiś rok temu, to różniła się i to
    > znacznie.

    Noooo Kolego, na PKP wszystko jest dosc płynne, więc informacje sprzed roku
    możesz włozyc między bajki....

    pdr
    Olo

  • 203. Data: 2004-03-25 06:59:39
    Od: "Marcin 'Radmar' Wasilewski" <r...@o...pl>

    > Hehehe nie - po prostu spiszą (115 + przewozne)

    Ciekawe z czego? Wyrwą mi siłą dokumenty?

    > Ojjj zdziwisz się i to mocno. Zgodnie z Prawem Przewozowym pasazer ma
    > posiadac bilet i _okazywac_ go na kazde ządanie kontrolera. W swojej
    > karierze zdarzało mi się juz spisać osobę, która bilet jak najbardziej
    > miała - własnie dlatego ze robila sobie takie jaja jak tu opisujesz...

    ROTFL :) Ciekawe na jakiej podstawie i co za cymbał okazał Ci dokumenty
    mając bilet :)
    Podaj mi podstawę prawną, która mówi, że za "opory" przy okazywaniu biletu
    możesz mi wlepić "opłatę dodatkową za jazdę bez ważnego biletu". To jest
    opłata, za to, że jadę bez biletu, a nie za to, że oblicze "pana kanara"
    zostało urażone tym, że ma się wątpliwości co do autentyczności jego
    identyfikatora.

    > Podejrzewac sobie masz prawo, niemniej masz tez obowiązek okazac temu Panu
    > bilet. Wystarczy ze ma identyfikator.

    Nie chce mi się wertować ustawy, ale czy nie jest w niej napisane, że w
    pojeździe powinien być w widocznym miejscu ukazany wzór identyfikatora? W
    końcu po coś te wzory w pojazdach MPK wiszą.... A jeśli tak, to długo byś
    takiego szukał w pociągach PKP. Poza tym co jeśli pan na zdjęciu wydaje mi
    się niepodobny do pana, który mi taki identyfikator pokazuje...

> [...]
    > wszystkie identyfikatory wyrabia jedna i ta sama firma o nazwie PKP PR,
    > zatem szmata z Renomy nie rozni sie absolutnie niczym (poza nazwa

    Nie wiem czy wiesz, ale identyfikatory kierowników pociągów i
    konduktorów do niedawna nie miały daty ważności, tak więc nie były zgodne z
    ustawą, co już pozwala je zakwestionować, być może dalej nie mają. Nie wiem,
    nie sprawdzam tego przy każdej okazji. Już nie będę komentował tego co
    często mają pracownicy PKP, a co się pięknie nazywa "identyfikator
    zastępczy" i nawet zdjęcia nie ma.
    --
    Marcin "Radmar" Wasilewski
    http://www.ostbahn.net

  • 204. Data: 2004-03-25 10:26:49
    Temat: Re: PKP i "opłata dodatkowa" czyt. mandat
    Od: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>

    Użytkownik MrRoger <j...@o...pl> napisał:
    > prywaciaż wydzierżawił od PKP część torowiska i co najmieszniejsze zarabia
    > (jak to mozliwe skoro PKP samo nie potrafi sie utrzymać?) a on tówniez
    > płaci podatki, płaci dzierżawe, i utrzymuje i konserwuje swoją część
    > toru...

    Tak, tak... Zapłacił też za zbudowanie tego odcinka torów (wytyczenie
    trasy, kształtowanie terenu, podkłady, tory, sieć trakcyjna),
    za budynki i skład, prawda? Nie? A dlaczego? Zauważ też, że wydzierżawił
    konkretny odcinek, który uznał za dochodowy. PKP ma zapewnić połączenia
    również na liniach niedochodowych. Twój prywatny przedsiębiorca przyszedł
    na gotowe i "zgarnia śmietankę". A gdzie wcześniejsze inwestycje?
    Zapewniam Cię, że dzierżawa nie pokryje tego wszystkiego.

    > *A jeśli firma jest państwowa to każdy wychodzi z założenia: "Dostaniemy
    > dotacje lub ogłosimy upadłość" ale przed ogloszeniem upadlości jeszcze
    > wydrzemy ostatni grosz i pryskamy na Majorke...

    I co, w prywatnych firmach nie było takich przypadków? Naprawdę? ;)

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 205. Data: 2004-03-25 12:14:16
    Od: "MrRoger" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Piotr 'Gerard' Machej" <g...@a...eu.org> napisał w
    wiadomości news:c3uc59$92i$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > na gotowe i "zgarnia śmietankę". A gdzie wcześniejsze inwestycje?
    > Zapewniam Cię, że dzierżawa nie pokryje tego wszystkiego.
    Ale kiedy było to budowanie? Proszę mi nie mówić, że po x latach PKP
    spłaca jeszcze budowe torów kolejowych. Te tory budowali komancze lub
    niemcy a nie PKP, które wtedy jeszcze nawet nie istniało.
    Nie chcę się sprzeczać- poprostu stwierdzam fakty, że jeśli "prytaciarz"
    wezmie coś w swoje ręce to może nie będzie luksusu, może upadnie- prawo
    wolnego rynku, ale napewno wloży więcej wysilku i serca w ratowanie
    działalności niż kierownik czy dyrektor siedzący w biurze przy ul. XX i
    klepiący po *** sekretarkę. Dla przykladu w Japonii (juz od dawna) czy USA
    (zaczyna) być problemem pracoholizm i nie tylko w prywatnych firmach, ale
    i tych Państwowych.
    To tylko i wyłącznie kwestia moralego podejścia do sprawy i chęci
    zrobienia czegoś dla innych, a nie tylko dla siebie.

    PS: Moj poprzedni post był OT, napisałem go ponieważ jakoś mnie naszło
    (pewnie ta późna pora), i nie chce ciągnąć dyskusji, tymbardziej, że każdy
    rozumie o co mi chodzi.

    --
    MrRoger

  • 206. Data: 2004-03-25 16:12:20
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Ciekawe z czego? Wyrwą mi siłą dokumenty?

    (1,2,3,4,5....)
    Jak nie dasz chłopcze dobrowolnie to policja je wyrwie. Wiesz ile kosztuje
    opóźnienie pociągu w związku z interwencją?

    > ROTFL :) Ciekawe na jakiej podstawie i co za cymbał okazał Ci
    dokumenty
    > mając bilet :)

    Jakis cymbał Twojego pokroju własnie nie chciał ich okazac :-)
    Kosztowało go to 200 zł więcej, bo musiała je z niego wyciągać policja.

> [...]
    > opłata, za to, że jadę bez biletu, a nie za to, że oblicze "pana kanara"
    > zostało urażone tym, że ma się wątpliwości co do autentyczności jego

    Prawo przewozowe mówi wyraznie, ze posiadany bilet masz OBOWIĄZEK okazywać
    na KAZDE żadanie kontrolera. I gówno mnie obchodzi oswiadczenie ustne
    pasazera iz posiada bilet - jesli nie chce go okazac to znaczy ze go nie ma.

    > Nie chce mi się wertować ustawy, ale czy nie jest w niej napisane, że
    > pojeździe powinien być w widocznym miejscu ukazany wzór identyfikatora?

    Nie jest, aczkolwiek zgadzam się ze powinno takie cos byc (niestety nie
    kazdy przewoznik podziela to zdanie).

    > Poza tym co jeśli pan na zdjęciu wydaje mi
    > się niepodobny do pana, który mi taki identyfikator pokazuje...

    Co znaczy "wydaje się niepodobny". Albo to jego zdjęcie albo nie...Z
    resztą - pasazer tez ma prawo zazyczyc sobie interwencji policji, tyle ze
    jesli policja po przyjezdzie stwierdzi (a stwierdzi na pewno) ze jednak
    jestem osoba upowazniona do kontroli, to zdrowo za ten dojazd beknie...

    > Nie wiem czy wiesz, ale identyfikatory kierowników pociągów i
    > konduktorów do niedawna nie miały daty ważności,

    Wiem, natomiast jak juz było mowione kontrolerzy posiadali identyfikator i
    upowaznienie, ktore te elementy zawieralo i musialo byc okazywane na kazde
    zadanie pasazera. Obecnie te dwa dokumenty polaczono w jeden, ktory zawiera
    wszystkie 6 elementów wymaganych prawem.

    Z reszta jak bylem kontrolerem w MZK Tychy to tez byly dwa dokumenty -
    identyfikator, ktory nalezalo nosic w trakcie kontroli przypiety w widocznym
    miejscu (zawieral w sumie tylko zdjecie i nr) oraz legitymacja, ktora
    nalezalo okazywac na kazde zadanie, zawierajaca wszystko co potrzeba.

    > Już nie będę komentował tego co
    > często mają pracownicy PKP, a co się pięknie nazywa "identyfikator
    > zastępczy" i nawet zdjęcia nie ma.

    No ale przeciez jest na nim jasno napisane ze jest wazny wylacznie z
    legitymacja pracownicza - zazadaj takowej, a w niej juz bedzie zdjecie.

    pdr
    Olo

  • 207. Data: 2004-03-25 16:19:37
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

> [...]
    > na gotowe i "zgarnia śmietankę". A gdzie wcześniejsze inwestycje?
    > Zapewniam Cię, że dzierżawa nie pokryje tego wszystkiego.

    Ale przeciez to samo się tyczy prywatnych linii autobusowych (zyjących z
    podbierania pasazerow komunikacji miejskiej). Jezdza wylacznie na
    dochodowych trasach, w godzinach szczytu, bez rozkladu jazdy, nie utrzymuja
    czynnej rezerwy no i w zwiazku z tym ich działalnosc jest dochodowa.

    pdr
    Olo

  • 208. Data: 2004-03-25 16:21:20
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Ale kiedy było to budowanie? Proszę mi nie mówić, że po x latach PKP
    > spłaca jeszcze budowe torów kolejowych.

    Zupełnie nie rozumiem - jakie spłaca. Kiedys przeciez za to zapłacili, co za
    różnica czy było to 5 czy 500 lat temu? Twój prywaciarz nie płacił nigdy....

    pdr
    Olo

  • 209. Data: 2004-03-25 19:38:04
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Olo Kwasniak wrote:
> [...]
    > pasazera iz posiada bilet - jesli nie chce go okazac to znaczy ze go nie ma.

    Twoje przekonanie nie ma nic do rzeczy - albo ktoś biletu nie ma i
    należy się opłata dodatkowa, albo ma i nic sie nie należy.
    Podaj podstawę nałożenia opłaty dodatkowej za niespełnienie obowiązku
    okazania.

    KG

  • 210. Data: 2004-03-25 20:47:16
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

> [...]
    > należy się opłata dodatkowa, albo ma i nic sie nie należy.
    > Podaj podstawę nałożenia opłaty dodatkowej za niespełnienie obowiązku

    Wam coniektórym na prawde kodeksy zdrowy rozsadek odebrały
    NIE OKAZAŁ = NIE MA

    pdr
    Olo