    From: "Marcin 'Radmar' Wasilewski" <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [OT] Re: PKP i "opłata dodatkowa" czyt. mandat - rozklad jazdy
    Date: Thu, 25 Mar 2004 07:59:39 +0100
    Sender: r...@a...pl@host-62-141-208-185.gorzow.mm.pl

    news:c3tuug$lg8$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Hehehe nie - po prostu spiszą (115 + przewozne)

    Ciekawe z czego? Wyrwą mi siłą dokumenty?

    > Ojjj zdziwisz się i to mocno. Zgodnie z Prawem Przewozowym pasazer ma
    > posiadac bilet i _okazywac_ go na kazde ządanie kontrolera. W swojej
    > karierze zdarzało mi się juz spisać osobę, która bilet jak najbardziej
    > miała - własnie dlatego ze robila sobie takie jaja jak tu opisujesz...

    ROTFL :) Ciekawe na jakiej podstawie i co za cymbał okazał Ci dokumenty
    mając bilet :)
    Podaj mi podstawę prawną, która mówi, że za "opory" przy okazywaniu biletu
    możesz mi wlepić "opłatę dodatkową za jazdę bez ważnego biletu". To jest
    opłata, za to, że jadę bez biletu, a nie za to, że oblicze "pana kanara"
    zostało urażone tym, że ma się wątpliwości co do autentyczności jego
    identyfikatora.

    > Podejrzewac sobie masz prawo, niemniej masz tez obowiązek okazac temu Panu
    > bilet. Wystarczy ze ma identyfikator.

    Nie chce mi się wertować ustawy, ale czy nie jest w niej napisane, że w
    pojeździe powinien być w widocznym miejscu ukazany wzór identyfikatora? W
    końcu po coś te wzory w pojazdach MPK wiszą.... A jeśli tak, to długo byś
    takiego szukał w pociągach PKP. Poza tym co jeśli pan na zdjęciu wydaje mi
    się niepodobny do pana, który mi taki identyfikator pokazuje...

    > Coraz dziwniejsze informacje prezentujesz....Nie wiem czy wiesz ale
    > wszystkie identyfikatory wyrabia jedna i ta sama firma o nazwie PKP PR,
    > zatem szmata z Renomy nie rozni sie absolutnie niczym (poza nazwa
    podmiotu)
    > od takiej z KPZtu czy z ZUGu....

    Nie wiem czy wiesz, ale identyfikatory kierowników pociągów i
    konduktorów do niedawna nie miały daty ważności, tak więc nie były zgodne z
    ustawą, co już pozwala je zakwestionować, być może dalej nie mają. Nie wiem,
    nie sprawdzam tego przy każdej okazji. Już nie będę komentował tego co
    często mają pracownicy PKP, a co się pięknie nazywa "identyfikator
    zastępczy" i nawet zdjęcia nie ma.
    --
    Marcin "Radmar" Wasilewski
    http://www.ostbahn.net