    From: "Little_fugitive" <m...@c...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Oswiadczenie w umowie notarialnej (mieszkanie)
    Date: Sat, 15 Aug 2009 00:19:28 +0200
    Sender: k...@n...test.onet.pl

    Jest taka "mała kłopota":

    Mam zadłużenie w ZUS-ie - którego, póki-co, na razie nie mam czym spłacić - a
    chcę sprzedać mieszkanie. Zauważyłem, że umowy np. sprzed ok. 10 lat mają tylko
    klauzulę o "mieszkaniu wolnym od obciążeń", zaś te obecne jeszcze dodatkowo o
    tym, że sprzedający oświadcza, iż "nie zalega ze składkami ZUS, ani z daninami
    publicznymi" itd.

    Owszem, mam szczery zamiar uciec z tym mieszkaniem przed ZUS-em, bo dobrze wiem,
    że puszczą mnie z torbami, byle tylko mnie "zabezpieczyć na starość" - nie
    oglądając się na to, czy w efekcie procesu "zabezpieczania mnie" (wbrew mojej
    woli zresztą) nie wyciągnę wcześniej kopyt z głodu. I teraz dochodzę do sedna:
    pieniądze za MOJE mieszkanie chcę skasować - ale i nie chcę się narażać na
    "kiblowanie" w efekcie składania nieprawdziwych oświadczeń (ani narażać na
    jakieś nieprzyjemności nabywcy). Ja po prostu nie chcę, aby umowa notarialna to
    zawierała - tak, jak to było kiedyś. Czy faktycznie umowa sprzedaży mieszkania
    musi zawierać takie jasne oświadczenie sprzedającego? Czy notariusza da się
    "ugadać", żeby to pominął? Czy jeśli umowa nie będzie tego zawierać - to co, to
    mogą być zakwestionowane "skutki prawne" (przeniesienie własności)?

    A może jest jakiś inny patent na obejście tej niedogodności?

    Proszę o nie dowcipkowanie "zapłać ZUS-owi" - jakbym miał z czego, tobym
    zapłacił, poza tym ja niczego w ZUS-ie dobrowolnie nie zamawiałem. I nie mam
    ochoty - sam mając poważne problemy - dorzucać się do kolejnych pałaców, jakie
    sobie stawiają w coraz nowych miejscach.