  • Data: 2011-09-08 10:18:58
    Temat: Osoba publiczna
    Od: Technolog <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    prowadzę bloga o reklamach. Przy jednej z reklam, która była emitowana w
    ogólnopolskiej telewizji, umieściłem kadr z filmu z podpisem osoby w niej
    występującej, która grała w tej reklamie. Komentarz jest dosyć przychylny,
    gdyż aktorka jest ładna, na co zwróciłem uwagę w treści.

    Osoba z tej reklamy odezwała się po pewnym czasie z uprzejmą prośbą, abym
    usunął jej nazwisko i zdjęcie. Uprzejmie poprosiłem o podanie przyczyny,
    była to "chęć pozostania anonimową". Nie odmówiłem, ale poprosiłem o
    bardziej racjonalny powód - osoba ta poza występem w tej reklamie jest
    modelką i początkującą aktorką (grała w jednym polskim filmie). Ona
    odpisuje, że jakie ja mam do tego prawo i że ona ma z tego powodu
    nieprzyjemności, chce być osobą anonimową i mieć święty spokój.

    Ja także chcę mieć święty spokój :) I nie mam zamiaru łamać prawa. Więc czy
    zgodnie z jej prośbą powinienem usunąć zdjęcie oraz jej imię i nazwisko?
    Czy jest już ona osobą publiczną? ZTCW nie ma jej (jeszcze) na żadnych
    Pudelkach itp., a granica pomiędzy osobą publiczną a prywatną jest dosyć
    płynna.

    Z drugiej strony skoro osobą publiczną jest, to czy ma prawo domagać się
    usunięcia wizerunku i nazwiska z bloga? Z trzeciej strony nie chcę bloga
    cenzurować i podałbym tam informację, że nazwisko i zdjęcie tej pani
    zostało usunięte - tylko potrzebuję powodu. Z czwartej nie mam ochoty
    wyrządzać jej przykrości pozostawiając te dane, wobec czego pytam, po
    czyjej stronie racja jest.

    Wasze zdrowie!
    Technolog