  • Data: 2011-09-08 16:00:19
    Temat: Re: Osoba publiczna
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 08-09-2011 12:18, Technolog pisze:
    > Witam,
    >
    > prowadzę bloga o reklamach. Przy jednej z reklam, która była emitowana w
    > ogólnopolskiej telewizji, umieściłem kadr z filmu z podpisem osoby w niej
    > występującej, która grała w tej reklamie. Komentarz jest dosyć przychylny,
    > gdyż aktorka jest ładna, na co zwróciłem uwagę w treści.
    [...]

    > Ja także chcę mieć święty spokój :) I nie mam zamiaru łamać prawa. Więc czy
    > zgodnie z jej prośbą powinienem usunąć zdjęcie oraz jej imię i nazwisko?

    Jak chcesz mieć święty spokój, to tak. Jak nie chcesz łamać prawa, to
    tym bardziej.

    > Czy jest już ona osobą publiczną? ZTCW nie ma jej (jeszcze) na żadnych
    > Pudelkach itp., a granica pomiędzy osobą publiczną a prywatną jest dosyć
    > płynna.

    Moim zdaniem nie. Tak samo jak statysta grający żołnierza w filmie
    "Katyń", "Pianista", "Valkiria" czy innym filmie (akurat wojenne mi się
    nasunęły) wyświetlanym przed milionową widownią. To, że ktoś wystąpił (1
    raz!) w reklamie emitowanej np. w ogólnopolskiej TV nie czyni go jeszcze
    osobą publiczną.

    > Z drugiej strony skoro osobą publiczną jest, to czy ma prawo domagać się
    > usunięcia wizerunku i nazwiska z bloga?

    Najpierw stawiasz pytanie, a potem wysuwasz już tezę mającą być na nie
    odpowiedzią. Pojedyncze wystąpienie w TV (w dzisiejszych czasach
    szczególnie) już nie jest powodem do zachwytu, bycia bohaterem w
    rodzinie, uściśnięcia ręki dyrektora zakładu pracy czy tym bardziej
    bycia osobą publiczną.

    > Z trzeciej strony nie chcę bloga
    > cenzurować i podałbym tam informację, że nazwisko i zdjęcie tej pani
    > zostało usunięte - tylko potrzebuję powodu.

    Dobrym jest jej prośba. Jak chcesz bardziej "oficjalnie" - choć nie wiem
    po co - to powołaj się na ochronę dobra osobistego w postaci prawa do
    wizerunku, art. 23 Kodeksu cywilnego.

    > Z czwartej nie mam ochoty
    > wyrządzać jej przykrości pozostawiając te dane, wobec czego pytam, po
    > czyjej stronie racja jest.

    Moim zdaniem po jej.

    --
    .B:artek.