    Date: Mon, 22 Oct 2012 16:01:33 +0200
    From: Jabłoński <b...@b...brak>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Opłaty parkingowe a brak dowodu wpłaty z automatu rogatki

    Kończę pięcioletni okres studiów i w tym okresie zawsze, gdy jeździłem
    motocyklem przejeżdżałem obok rogatki opłat bez konsekwencji za
    nieuiszczenie opłaty. Dziś wyskoczył z budki ochroniarz przy wyjeździe i
    pod groźbą pisma do kanclerza nakazał uiścić w maszynie otwierającej
    rogatkę 2 zł. W pewnym momencie zgłupiałem, ponieważ przejeżdżałem tam
    tysiące razy i nikt nic z tego powodu nie robił. Pomijam kwestię tego,
    że motocykl zajmuje 2x mniej miejsca niż samochód, więc kwota powinna
    być adekwatnie mniejsza za opłatę parkingową (tak przynajmniej jest w
    cywilizowanym kraju), ale ciekawi mnie czy w ogóle pobieranie opłat jest
    w naszej uczelni legalne skoro na wjeździe oraz przy wyjeździe gdzie
    pobierana jest opłata nie jest wydawany żaden dokument potwierdzający
    wpłatę. Jak to wygląda z punktu widzenia prawa? Nie wiem tylko czy te
    rogatki są własnością uczelni czy też może zewnętrzna firma to prowadzi.